//
کدخبر: ۳۵۰۶۵۲ //

۸۱ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شد

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به تکمیل ۸۱ درصد ظرفیت کاروان های حج تمتع، گفت: فقط متقاضیانی که برای حج سال ۹۹ نام نویسی و تکمیل وجه کرده بودند و اکنون شرایط تشرف را دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

  ۸۱ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 اکبر رضایی درباره فرایند ثبت نام مشمولان حج تمتع 1401 در کاروان ها که از روز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه آغاز شده است، گفت: به امید خدا بعد از دو سال وقفه در اعزام های حج تمتع که به دلیل بحران کرونا و برای همه کشورهای اسلامی ایجاد شد، امسال 39 هزار 640 نفر از هموطنان ما به سرزمین وحی مشرف می شوند که بر همین اساس روند ثبت نام نهایی این افراد از روز گذشته در سامانه رزرو به آدرس tamatoreserve.haj.ir آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه فقط متقاضیانی که در سال 99 ثبت نام کرده بودند و هزینه ها را در آن زمان پرداخته و شرایط تعیین شده کشور میزبان در حج امسال را دارا هستند مجاز به نام نویسی هستند، گفت: این افرادی که نتواسته اند در آن زمان به حج مشرف شوند و وجوه خود را برای هزینه های حج پرداخت کرده و انصراف نداده بودند در اولویت نام نویسی و اعزام حج تمتع 1401 هستند و باید به سامانه مراجعه کنند.

رضایی در عین حال به کسانی که در سال 99 ثبت نام کرده و هزینه پرداخته اند اما بدلیل شروط تعیین شده، موفق به تشرف در سال جاری نمی شوند، اشاره کرد و گفت: این افراد در صورت عدم انصراف، در اولویت تشرف و استفاده از امتیاز تثبیت نرخ ارز هستند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به استقبال این دسته از مشمولان در نام نویسی سامانه رزرو، تصریح کرد: تاکنون بیش از 81 درصد ظرفیت کاروان ها تکمیل شده است که به سرعت اقدامات بعدی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه درخواست افزایش سهمیه تا سقف 5 هزار نفر را به وزارت حج و عمره عربستان داده ایم، تصریح کرد: در صورت وجود انصرافی ها و افزایش سهمیه از سوی کشور میزبان، ظرفیت های جدید برای نام نویسی اعلام می شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به برآورد هزینه های حج تمتع 1401 و پرداخت وجوه واریزی متقاضیان در سال 99، گفت: میانگین هزینه های حج تمتع امسال 37 میلیون تومان است که با توجه به شرایط کاروان ها و گروه های قیمتی مقداری پایین ترو برای برخی کاروان ها مقداری بالاتر است؛ بخش کنترل هزینه ها در حج تمتع امسال نیز بدلیل اعمال سیاست های ریاست سازمان و تدابیر اندیشیده شده و برنامه ریزی های دست اندرکاران حمل و نقل، اسکان، تغذیه و تدارکات و غیره در کنترل هزینه ها انجام گرفته است.

به گفته رضایی، با توجه به ظرفیت موجود 280 کاروان امسال از 19 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی مشرف می شوند که تاریخ اولین پرواز رسمی حجاج 23 خرداد ماه جاری است.

وی همچنین میزان ارز مسافرتی تعیین شده از سوی بانک مرکزی را 200 یورو اعلام کرد و گفت: قیمت این ارز مسافرتی نیز مطابق با ضوابط بانک مرکزی تعیین می شود.

رضایی همچنین به حجاج توصیه کرد تا طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، وقت و زمان خود را بیشتر صرف معنویت و پرداختن به مناسک سرزمین وحی کنند و از بازارگردی پرهیز و در صورت امکان سوغات خود را در داخل کشور و قبل از سفر تهیه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان