//
کدخبر: ۳۴۴۱۹۶ //

آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان طی یک ماه تدوین می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان قرار است ظرف یک ماه تدوین شود و از طریق این آیین نامه قرار است شاخص هایی برای رتبه بندی معلمان تدوین شود.

آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان طی یک ماه تدوین می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 قاسم احمدی لاشکی ظهر چهارشنبه در سفر به اقلید فارس در درجمع فرهنگیان منطقه سده این شهرستان گفت: اداره مدرسه و کلاس در شرایطی که یکباره کلاس ها و آموزشها مجازی شد بسیار کار دشواری بود که معلمان انجام دادند و آنها ضمن اینکه خود آموزش می دیدند آموزش نیز می دادند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: قطعا تاریخ فداکاری های معلمان را در دوران کرونا فراموش نخواهند کرد و ما از معلمان باید به عنوان مدافعان تعلیم و تربیت یاد کنیم. احمدی لاشکی گفت: باید آسیب شناسی دقیق از شرایط کنونی برای حضوری شدن کلاس های درس بعد از عید انجام دهیم تا بتوانیم پیش بینی شده عمل کنیم.

وی گفت: آموزش مجازی نتوانست هدفهای آموزشی و تربیتی را محقق کند و بر همین اساس دانش آموزان دچار افت تحصیلی شدند. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: همه دغدغه ی اجرای سند تحول بنیادین را داریم و اینکه چطور می شد شبیه شهید سلیمانی های دیگری را پرورش دهیم.

احمدی لاشکی گفت: یک دانش آموز از شروع دوران تحصیل تا پایان دوره دوم متوسطه 13 هزار ساعت در اختیار نظام آموزشی قرار دارد و این فرصت خوبی برای پرورش دانش اموزانی در تراز انقلاب است.

وی گفت: اجرای سند تحول بنیادین مشروط به ساماندهی نیروی انسانی است و با نیروی انسانی توانمند و باانگیزه است که می توان تحول را در دستگاه تعلیم و تربیت رقم زد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تنوع مدلهای جذب نیرو برای آموزش و پرورش آسیب زا ظاهر شده است و باید تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان دست به جذب و پرورش معلم بزنیم.

احمدی لاشکی گفت: باید مشکلات آموزش و پرورش را زیربنایی حل کنیم و اجرای رتبه بندی معلمان نیز برای حل یکی از مشکلات زیربنایی آموزش و پرورش بوده است.

وی گفت: باید محتوای کتاب های آموزشی را به روز کنیم و تغییر دهیم اما باید دقت کنیم این تغییرات نباید عجولانه صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که دانش اموزان در خدمت آموزش و پرورش است بیشتر روی شخصیت و نگرش دانش آموزان کار کنیم زیرا اعتقاد داریم علم رادر دانشگاه خواهد آموخت.

احمدی لاشکی گفت: رکن دیگر اجرای سند تحول بنیادین منابع مادی است که این مساله از طریق اجماع و همکاری تمام دستگاه های اجرایی با اموزش و پرورش اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: نظام سنجش و ارزشیابی ما نیز باید تغییر پیدا کند و تعریف منطقی و درستی از سنجش باید انجام شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه پس از یک دهه پی گیری، با رفع ابهامات مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، ریاست جمهور، قانون اجرای رتبه بندی را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

احمدی لاشکی گفت: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان قرار است ظرف یک ماه تدوین شود و از طریق این آیین نامه قرار است شاخص هایی برای رتبه بندی معلمان تدوین شود.

وی گفت: هدف از اجرای رتبه بندی معلمان کیفیت بخشی به فرایندهای تعلیم و تربیت است و اینکه جایگاه و منزلت معلمان را ارتقا دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: معتقدیم باید معلمان را بر اساس تخصص، سنوات تجربی و کارایی آنان درجه بندی کرد تا این معلمان احساس شانیت کنند.

وی گفت: با بیان اینکه هیئت ممیزه ای در سطح ادارات اموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان تشکیل خواهد شد افزود: رئیس آموزش و پرورش به عنوان رئیس این هیات ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نائب رئیس این هیات، کارشناس اموراداری به عنوان دبیر این هیات و معاونین اموزش و پرورش، یک مدیر مدرسه و 2 نفر امین و کارشناس حراست و ارزیابی عملکرد به عنوان دیگر اعضای هیات ممیزه فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش امسال به عنوان مسئول کمیته ستاد اسکان میهمانان نوروزی معرفی شده است و مدیران مدارس باید مدارس را آماده حضور میهمانان نوروزی نمایند.

محمد خلیل عسکری گفت: عزم و اراده دولت و وزارت اموزش و پرورش بر این است که بعد از عید آموزش ها را به صورت حضوری دنبال کنیم و بر همین اساس مدارس باید اماده ورود دانش اموزان باشند .

وی گفت: به دنبال تجهیز کردن هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش برای توسعه متوازن بین رشته ای هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: اعتباراتی را برای راه اندازی زمین والیبال، مدرسه پویا و تامین تجهیزات مدارس فنی و حرفه ای برای منطقه سده اختصاص خواهیم داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۱۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان