//
کدخبر: ۳۴۲۷۴۷ //

مجوز مجلس برای احداث نیروگاه اتمی تولید برق

نمایندگان مجلس در بررسی های بودجه ای امروز خود به دولت مجوز دادند تا از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و صنایع داخلی 10 هزار مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق احداث کند.


مجوز مجلس برای احداث نیروگاه اتمی تولید برق

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز(چهارشنبه) مجلس در بررسی بودجه ۱۴۰۱ بند «ح» و بندالحاقی ۱ تبصره ۱۵ را به تصویب رساندند.

بند ح می گوید: به دولت اجازه داده می شود از طریق سازمان انرژی اتمی ایران نسبت به احداث ده هزار (10.000) مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و صنایع داخلی اقدام نماید. تأمین مالی طرح های نیروگاه های برقی اتمی با استفاده از الگوی سرمایه گذاری خارجی، تأمین مالی خارجی (فاینانس) و داخلی، منابع عمومی و تملک دارایی های سرمایه ای انجام می شود. شیوه نامه اجرایی این بند توسط سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می گردد.

بند الحاقی ۱ می گوید: وزارت نیرو مکلف است متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه های دارای قرارداد تبدیل انرژی (ای.سی.ای) محاسبه و دریافت نماید. منابع حاصل از محل افزایش بهای برق این صنایع به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود.

مشترکین با قدرت کمتر از دو مگاوات و همچنین مصارف کمتر از دو مگاوات مربوطه به مشترکین با قدرت بیش از دو مگاوات مشمول حکم این بند نمی باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۷۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان