//
کدخبر: ۳۳۷۸۴۴ //
یادداشتی از حمید محبی؛

لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت

چرا امروزه تا این حد مسئولین بی کفایت در ادارات و پست های مهم مشغول به کار هستند؟ اصولا به چه افرادی مسئول بی کفایت گفته می شود؟ چرا یک مدیر بی کفایت می شود؟ آیا راه های قانونی برای مقابله با مسئولین بی کفایت وجود دارد؟ پاسخ این سوالات را در ادامه مطلب لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت را ذکر خواهیم کرد.

لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت
به گزارش فرتاک نیوز،

قبل از بیان لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت، باید دقیقا بدانیم که به چه مسئولی بی کفایت گفته می شود. قدم اول شناخت این مسئولین بوده و قدم های بعدی به صورت دسته بندی شده برای شما ذکر می شود. قدم دوم یادگیری روش برخورد با این مسئولین است. مسئولی بی کفایت تلقی می شود که یکی از ویژگی های زیر یا همه آن ها را داشته باشد. 

لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت

1) رسیدگی نکردن به موقع به مشکلات مجموعه و پیش بینی نکردن اتفاقات و حوادث احتمالی 

2) رسیدن به مقام الگوی برتر در رشوه خواری و باند بازی 

3) ساختن پلی از کارمندان برای رشد شخصی 

 4) انجام کارهای بی کیفیت و کارهای غیر لازم به جای انجام پروژه های مهم و کاربردی 

با این تعریف تعداد زیادی از مسئولان محترم کشور عزیز ما به نوعی بی کفایت هستند. با این مسئولان بی کفایت باید چگونه برخورد کنیم؟ برخی افراد متوجه لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت نیستند. تعداد زیادی از آن ها از نتیجه بخش بودن این موضوع ناامید هستند. باید ذکر کنیم که امکان برخورد قانونی با این مسئولین وجود دارد. 

برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت 

تعداد زیادی از افراد معتقد هستند که اطلاع داشتن از قانون اساسی ایران میتواند به مطالبه حقوق از دست رفته آنان کمک کند. این موضوع تا حد زیادی صحت دارد و علت صحت داشتن آن نیز شرایط پیچیده ای است که قانون ایران دارد. باید حداقل اطلاعاتی از این قانون داشته باشید. در غیر این صورت نمیتوانید لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت را درک کنید. زیرا در بخشی از قانون اساسی ایران به راه های مقابله با این مسئولین اشاره شده است. در ادامه به بررسی قوانین مربوط به برخورد با مسئولین می پردازیم. 

قوانین برخورد با مسئولین بی کفایت 

در قانون اساسی ایران قوانین خاصی برای برخورد با مسئولین در نظر گرفته شده است. 

مهم ترین بند قانونی که به روش برخورد با مسئولین بی کفایت می پردازد، بند 13 قانون اساسی است. در این بند اشاره مستقیمی به لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت شده است. 

مسئولان دستگاه های مشمول با بررسی دقیق قوانین مربوط به این بخش امکان برخورد صریح با مسئولین را فراهم خواهند کرد. 

برای اشاره کردن به این قوانین لازم است برخی لغات و اصطلاحات تخصصی مربوط به قوانین کشور را برای شما توضیح دهیم. 

در بیشتر قوانین این بخش از لفظ دستگاه های مشمول این قانون استفاده می شود. این لفظ مربوط به اداراتی است که از این قانون تبعیت می کنند. 

برای آگاهی بیشتر از قوانین برخورد با مسئولین باید در ابتدا بدانیم که به چه افرادی مسئول گفته می شود. در قوانین جزایی معمولا به الفاظ خاصی مثل مدیران و روسا اشاره می شود. این موضوع نشان دهنده اهمیت برخورد با مدیران فاسد و بی کفایت است. جوامع پیشرفته برخورد با این گونه مدیران را در راس برنامه های خود قرار داده اند. وجود تنها یک مدیر فاسد سبب مشکلات زیادی خواهد شد. این موضوع نشان دهنده لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت به صورت جدی است. 

لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت

محدودیت های قوانین مربوط به برخورد با مسئولین بی کفایت 

قوانین مربوط به برخورد با مسئولین دارای محدودیت هایی نیز می باشد. محدودیت های این قوانین معمولا به لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت صدمه ای وارد نمی کند. با این وجود میتواند محدودیت های جزئی برای استفاده کردن از این قوانین ایجاد کند. این محدودیت ها بیشتر مربوط به نحوه متهم نمودن یک مدیر بلند پایه به فسادهای مالی است. باید مدارک کافی برای این کار وجود داشته باشد. در غیر این صورت احتمالا در زندان باید منتظر دیدن خانواده خود باشید.

اقدامات لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت 

شما تا این جا با لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت کاملا آشنا شدید. برای آشنایی بیشتر شما با این اقدامات در ابتدا باید بیان کنیم که شما وظیفه دارید از خود در برابر آنان مراقبت کنید. معنای این جمله چیست؟ زمانی که شما با یک مدیر بی کفایت همکاری می کنید، مشکلات بسیار زیادی را تجربه می کنید. باید با کمک راهکارهای پایین از خود در برابر انرژی منفی این مدیر مراقبت کنید. 

در قدم اول شما باید از این مسئولین همیشه به میزان لازم دوری کنید. انرژی منفی آن ها تاثیرات بسیار مخربی بر روی حافظه و مغز شما خواهد گذاشت. میتوانید تمرکز خود را بر روی ایجاد روابط صحیح با سایر همکاران بگذارید. در این صورت از خود در برابر مسئولین بی کفایت اداره حمایت خواهید کرد. 

برای مقابله کردن با مسئولین بی کفایت شهری یا منطقه ای نیز میتوانید شکایات خود را به شهرداری یا فرمانداری استان انتقال دهید. میتوانید به صورت انفرادی شکایات مربوط به خود را نیز پیگیری کنید. اما توصیه می کنیم که هیچ گاه بدون وکیل و مدرک کافی برای این کار اقدام نکنید. زیرا برخی از مسئولین استانی به صورت مجموعه ای به اعمال فسادانه خود ادامه می دهند. این نکات تا به الان جهت بیان لزوم برخورد قانونی با مسئولین بی کفایت  ذکر شده اند. مسئولین بی کفایت را باید با مدارک کافی و راهکارهای یک وکیل کارکشته متهم نمود. در غیر این صورت نمیتوان آن ها به جهت اعمال فاسدانه متهم نمود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۸۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان