//
کدخبر: ۳۳۳۵۴۶ //

تورم بالای ۴۰ درصد زندگی بسیاری مردم را مختل کرده است

نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت که الان وضعیت معیشتی مردم در شرایط وخیمی قرار دارد و تورم بالای ۴۰ درصد زندگی بسیاری از اقشار را مختل کرده است.

تورم بالای ۴۰ درصد زندگی بسیاری مردم را مختل کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

البرز حسینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکر شفاهی گفت: باید روند کار در حوزه اجرا و تقنین به سمتی رود که مردم نتیجه آن را به صورت ملموس در زندگی خود حس کنند. الان وضعیت معیشتی مردم در شرایط وخیمی قرار دارد و تورم بالای ۴۰ درصد زندگی بسیاری از اقشار را مختل کرده است.

وی با بیان اینکه باید ۴ ام الفساد در ساختار نظام اقتصادی کشور اصلاح شود، افزود: رویه غلط بانک ها در اجرای بانکداری اسلامی که عامل اصلی تحریم داخلی و مسدودسازی بیش از ۳ هزار منابع مالی ریالی و نرخ بهره بالا، نقدینگی بالا، نرخ رشد مداوم در نقدینگی، تورم، ناکارآمدی و فساد در ساختار است، هر چه سریعتر اصلاح شود.

حسینی اضافه کرد: قیمت گذاری دستوری و مداخله زیاد برخی از حوزه ها در اقتصاد و عدم تفکیک حکمرانی در این حوزه ها، آدرس غلط به سرمایه گذار در اقتصاد می داده و در نهایت تولید رقابتی تضعیف شده و تشکیل سرمایه و سرمایه گذاری در حوزه های رقابتی کاهش می یابد. همچنین معافیت مالیاتی فعالیت های سوداگرانه و محتکرانه و عایدی سرمایه غیرمولد و نبود عدالت مالیاتی نیز مشکلات بعدی در کشور است.

نماینده خدابنده در پایان گفت: کوتاه مدت نگری و کوچک نگری کل بازار سرمایه اعم از بورس و خارج از بورس و مقاومت درخصوص تغییر ریل اقتصاد نیز مشکلاتی ایجاد کرده است. رئیس جمهور و مسئولان به صورت جدی روی این موضوعات تمرکز کرده و اقتصاد و شرایط را به نفع مردم تغییر دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۵۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان