//
کدخبر: ۳۳۰۱۷۲ //

آقای رئیسی‌ اگر نمی‌توانید حقوق بازنشستگان را افزایش دهید حداقل حقوق نجومی‌بگیران را کاهش دهید

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: آقای رئیسی‌! اگر نمی‌توانید حقوق بازنشستگان و... را افزایش دهید لااقل حقوق نجومی‌بگیران را کاهش دهید که تعداد آنها بیش از چند هزار نفر هم نیست.

آقای رئیسی‌ اگر نمی‌توانید حقوق بازنشستگان را افزایش دهید حداقل حقوق نجومی‌بگیران را کاهش دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدرضا صباغیان در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 16 آبان) مجلس گفت: از جناب آقای رئیسی که علیرغم شرایط سخت اقتصادی و برخلاف رویه‌ دولت‌های قبل علت‌العلل همه مشکلات را دولت‌های قبل نمی‌داند، تشکر می‌کنم. این رویه پسندیده است و اخلاقی و ان‌شاءالله ادامه یابد و فشارهای سنگین آقای رئیسی را از این مسیر خارج نکند.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعضی از دولت‌ها در 4 سال اولشان به دولت‌های قبل حمله می‌کردند، اما واقعیتی که وجود دارد این است که مردم همه چیز را می‌دانند.

وی افزود: جناب آقای رئیسی! برای گرانی‌ها فکری بکنید، جلوی گرانی‌ها را بگیرید. مردم روزهای سختی را سپری می‌کنند. دیگر خرید گوشت، میوه، خودرو و صاحب خانه شدن تقاضای دست چندم است. امروز خرید یک قالب پنیر، یک شانه تخم‌مرغ، برای مردم سخت شده، گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند.

صباغیان خاطرنشان کرد: آقای رئیسی! کی به مشکل مردم رسیدگی می‌کنید؟ مردم تحت فشار هستند، امروز عده‌ای برای تهیه غذا سرشان را به داخل بشکه آشغال فرو می‌برند و برخی هم 700 میلیون خرج گل عروسی‌شان می‌شود. این نتیجه فاصله طبقاتی است. آقای رئیسی! اقدام کنید.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسیر قطار گرانی که تغییر خواهد کرد. آقای رئیسی! من پیشنهاد می‌دهم اگر نمی‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید، اگر نمی‌توانید حقوق بازنشستگان را اضافه کنید، اگر نمی‌توانید حقوق معلمان را افزایش دهید، حداقل برای شعاری که داده‌اید و شعار عدالت بود، حقوق‌های نجومی را کاهش دهید. اینکه سخت نیست و این عده نجومی‌بگیر بیش از چند هزار نفر هم نیستند.

وی افزود: امروز بعضی‌ها طبق قانون 17 برابر و به عبارتی هم 21 برابر حداقل حقوق را دریافت می‌کنند؛ یعنی بیش از 50-40 میلیون حقوق. من نمی‌گویم این افراد حداقل حقوق را بگیرند، لااقل این 17 یا 21 برابر را به 10 برابر کاهش دهید.

صباغیان خاطرنشان کرد: کاهش حقوق نجومی‌بگیران حداقل انتظار مردم است، مردم با کاهش حقوقی نجومی‌بگیران تسکین پیدا می‌کنند. فاصله وحشتناکی بین قشر ضعیف که اکثریت جامعه هستند و قشر مرفه که اقلیت جامعه هستند در حال شکل گرفتن است.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه آقای رئیسی باشد و چه آقای روحانی، تا زمانی که ربا در جامعه باشد و حکم اسلام اجرا نمی‌شود،‌ نمی‌توان فاصله طبقاتی را از بین برد. امروز ربا و سود بانکی جامعه ما را نابود می‌کند، واحدهای تولیدی را ورشکست و مردم را بیچاره می‌کند.

وی افزود: امروز در جامعه ما احکام اسلام اجرا نمی‌شود. فردی را که در عرض سه ماه 12 مرتبه به جرم سرقت دستگیر شده باز آزاد است و می‌چرخد، آیا این حکم اسلام است؟ آیا این سودهای بانکی که اخذ می‌شود حکم اسلام است؟ و ما می‌بینیم که نام‌مان هم ام‌القرای اسلام است. اینها حرف است و شعار.

صباغیان خاطرنشان کرد: آقای وزیر کشور! حوزه انتخابیه من یک منطقه معدنی است، بیش از 50 سال است که معادن حوزه انتخابیه من می‌رود و تنها یکسری گودال برای ما مانده، ما دو خط داریم، از یک خط سنگ آهنمان را می‌برند و یک خط هم چند سالی است از آن برایمان آب می‌آید، منتها هر روز این خط آب مورد تعرض قرار می‌گیرد. اگر امنیت است، برای هر دو خط باید باشد و اگر ناامنی هم هست برای هر دو باشد. همان طور که مردم ما سنگ آهن برای منافع ملی می‌دهند، آب هم باید برای آنها بیاید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۱۷۲ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    برای خودتون دارید برای ما بدبختها ندارید؟ من بازنشسته ام و سالمند دارم توی خونه ی سالمندان. هر سال مبلغش اضافه می شه از کجا بیارم پرداخت کنم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان