//
کدخبر: ۳۳۱۴۸۸ //

قالیباف: کشور کمبود پول و اعتبار ندارد/ یکی از چالش‌های جدی ما کاهش سطح اعتماد مردم است

رئیس مجلس با بیان اینکه محرومیت زدایی، فقرزدایی و ایجاد اشتغال برای مناطق و افراد محروم از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم است، تاکید کرد: ما لحظه‌ای از پیگیری این اقدامات درنگ نمی کنیم.

قالیباف: کشور کمبود پول و اعتبار ندارد/  یکی از چالش‌های جدی ما کاهش سطح اعتماد مردم است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (پنجشنبه ) در همایش سراسری مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سخنانی با بیان اینکه در قانون اساسی چندین اصل وجود دارد که جهت گیری ما را در مجلس و سایر دستگاه ها مشخص کرده است، گفت: در اصول 29، 30، 31 و 43 قانون اساسی با صراحت وظیفه‌ای برعهده مجلس گذاشته شده تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای تامین سلامت، پوشاک و خوراک آحاد مردم قدم بردارد.

وی با تاکید بر اینکه روح قانون اساسی بر جنبه‌های رفاهی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: در دوران شهرداری با دقت در افراد جامعه متوجه شدم افراد قابل توجهی وجود دارند که تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر نهادهای دیگر نیستند اما با این حال برای تامین نان شب خود درمانده شده‌اند که تلاش تلاش کردیم برای این افراد اقداماتی درحد توان صورت دهیم.

قالیباف با بیان اینکه وظیفه شرعی، انسانی و قانونی ما است که در مسیر رفع محرومیت‌ها گام برداریم و کمیته امداد در این بخش ما را در کنار خود بداند، گفت: ما از دین این را فهم کردیم که باید با  تصمیمات و حکمرانی صحیح و مهندسی اجتماعی درست و همچنین نوآوری در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی  زمینه برقراری عدالت اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.   

رئیس مجلس همچنین با تاکید بر اینکه نباید در جنگ فقر و غنا تسلیم شویم، عنوان کرد: هر انسانی که فرهنگ اسلامی و اهل بیت را در وجود خود داشته باشد، زمانی از از صمیم قلب خوشحال می‌شود که  دست انسانی را بگیرد و چنین انسان هایی هستند که با آرامش وجودی زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه گاهی در نوع هزینه کردها در کشور بد عمل می‌کنیم، تاکید کرد: ما در کشور کمبود پول و امکانات نداریم و با احتساب مجموع تمام سوخت های فسیلی و تبدیل آن به بشکه نفت، روزانه بیش از 5 میلیون بشکه نفت مصرف داخلی داریم، شما به سایر کشورها نگاه کنید؛ چه کشوری اینگونه مصرف می کند؟ از سوی دیگر برای تامین 5 میلیارد دلار با مشکل مواجه می شویم. مقصر بروز اینگونه مشکلات من و امثال من هستیم که در تصمیم‌گیری ها و حکمرانیها آگاهانه و شجاعانه برای کشور و به نفع مردم تصمیم نمی‌گیریم.

قالیباف افزود: مطمئن باشید به سهم خود این موضوعات را فراموش نمی کنم و تا پای جان، آبرو و اعتبار می ایستم تا به نقطه مطلوب برسیم.  مجلس انقلابی در این مسیر باید گام بردارد و تصمیم گیری کند تا نشان دهد باورهای اسلام، امام و انقلاب اسلامی را دنبال می کند. 

رئیس‌ مجلس با اشاره به این که پلتفرمی در مسجد امام رضا (ع) تهران راه اندازی شده که بیش از 2 هزار خیریه در آن ساماندهی شده اند، ادامه داد: این تجربه نشان می دهد به هر میزانی که می توانیم باید به سمت مردمی سازی حرکت کنیم و در این مسیر باید به 4 رویکرد شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمد سازی توجه شود و هر تصمیمی که با اینها مغایرت دارد را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ سرمایه‌ای در هیچ جامعه‌ای مهمتر از اعتماد نیست، گفت: سازمان‌ها، دولت ها و حاکمیت‌هایی می توانند موفق باشند که مهمترین سرمایه اجتماعی آنها اعتماد مردم باشد و این سرمایه را افزایش داده و حفظ کنند.متاسفانه یکی از چالش‌های جدی ما کاهش سطح اعتماد مردم است،  این چالش با روحیه مردم مداری و مردمی سازی احیا می شود.

قالیباف با بیان اینکه ساختار کمیته امداد امام خمینی (ره) باید به جای دولت محور بودن، مردم محور باشد، عنوان کرد: هر چه نیروها و چارت‌ها کوچکتر باشند، کارآمدی افزایش می‌یابد در حالی که با بزرگتر شدن چارت ها و فاصله رأس و قاعده از هم، کارآمدی و شفاف سازی ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه محرومیت زدایی، فقرزدایی و ایجاد اشتغال برای مناطق و افراد محروم از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم است، تاکید کرد: ما لحظه‌ای از پیگیری این اقدامات درنگ نمی کنیم و از شما نیز درخواست داریم تا برای برنامه هفتم توسعه پیشنهادات خود را ارائه کنید تا برنامه مدون و عملیاتی که بتواند خانواده کمیته امداد را کوچکتر کند، تهیه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان