//
کدخبر: ۳۳۰۵۶۳ //

نخست وزیر انگلیس با ولیعهد عربستان دیدار کرد

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی امروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی پیرامون ماجرای سوء قصد به جان نخست وزیر عراق گفت‌وگو کردند.

نخست وزیر انگلیس با ولیعهد عربستان دیدار کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دفتر نخست وزیری انگلیس با صدور بیانیه‌ای نوشت که رهبران دو کشور نسبت به این حادثه عمیقا ابراز نگرانی کرده و حمایت خود را از ثبات و آبادانی عراق مورد تاکید قرار دادند.

سوء قصد به مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با واکنش ها و گمانه های متعددی در داخل و خارج عراق روبرو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تاثیرگذاری بر اعتراضات انتخاباتی عراق می دانند.

ترور نافرجام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در خانه اش در منطقه امنیتی «سبز» در مرکز بغداد، برغم تدابیر سخت امنیتی، بامداد یکشنبه با استفاده از پهپاد صورت گرفت و نیروهای امنیتی عراقی توانستند دو پهپاد از سه پهپاد مهاجم را سرنگون کنند.

نخست وزیر عراق بعد از سوء قصد با تشدید لحن خود بامداد دوشنبه طی سخنانی در نشست فوق العاده شورای وزیران عراق گفت: کسانی که جنایت دیروز را انجام دادند (حمله به منزل نخست وزیر) خوب می شناسیم و آنها را افشا خواهیم کرد.

جانسون و بن‌سلمان همچنین درباره اجلاس بین‌المللی آب‌وهوایی گلاسکو هم گفت‌وگو  و بر لزوم اهمیت پیشرفت در مذاکرات طی روزهای پایان این اجلاس تاکید کردند.

بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به cop۲۶ از یکشنبه ۹ آبان ماه با حضور هزاران نفر از رهبران و نمایندگان ۲۰۰ کشور در شهر گلاسکوی اسکاتلند فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این نشست که به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاده بود، مهم‌ترین مسائل و چالش‌های مرتبط با تغییرات اقلیمی و بحران‌های محیط زیستی مورد بحث و تبادل نظر شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.  

در جریان این کنفرانس دو هفته ای، مذاکرات دیپلماتیک فشرده ای پیرامون چگونگی مقابله با گرمایش زمین به عنوان یک چالش مشترک جهانی، صورت گیرد و رهبران ۲٠٠ کشور جهان اهداف و تعهدات خود را برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی و نحوه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰، ارائه خواهند کرد.

قرار است مذاکره کنندگان در جریان این نشست، کشورهای جهان را وادار کنند تا اقدامات و تعهدات بلندپروازانه تری را برای جلوگیری از گرمایش زمین و محدود کردن افزایش دما به ١.۵ درجه سانتیگراد، متقبل شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان