//
کدخبر: ۳۲۹۶۹۶ //

تذکر دو نماینده مجلس برای شفاف‌سازی در باره برداشت گاز از دریای خزر

دو نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خواستار شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مسئولان وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه در مورد حواشی مربوط به برداشت گاز ایران از دریای خزر شدند.

تذکر دو نماینده مجلس برای شفاف‌سازی در باره برداشت گاز از دریای خزر
به گزارش فرتاک نیوز،

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: مسأله تعیین رژیم حقوقی دریای خزر پس از فروپاشی شوروی اهمیت بیشتری یافته است، لذا باید از مسئولان وزارت خارجه دعوت شود تا با حضور در مجلس در خصوص این رژیم حقوقی که لایحه همکاری اقتصادی کشورهای حاشیه خزر نیز امروز تصویب شد، توضیح دهند.

وی تأکید کرد: همچنین لازم است در خصوص شایعات روزهای اخیر مبنی بر ممانعت روسیه از برداشت گاز خزر توسط ایران نیز توضیح داده شود، البته از سفیر ما در روسیه تشکر می‌کنیم که در این خصوص شفاف‌سازی کرد.

همچنین حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو هیأت رئیسه مجلس نیز با ارائه تذکر مشابه اظهار داشت: در خصوص برداشت گاز از دریای خزر که شایعه شده است روس‌ها مخالفت کرده‌اند، انتظار این است که مسئولان وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه به موقع اطلاع‌رسانی کنند و همان طور که با اقدام سریع و به موقع مانع از فتنه بنزینی شدند، در این خصوص نیز مانع گسترش شایعات شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۶۹۶ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    شفاف سازی بهتر از این که چون این چاه ها در اعماق زمین است و بهره برداری از آنها مقرون به صرفه نیست لذا روسها ( ریس بزرگ) دستور دادند که حق برداشت ندارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان