//
کدخبر: ۳۲۱۸۷۷ //

خزر؛ دریای امنیت و صلح است

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریای خزر دریای امنیت و صلح است و کشورهای حاشیه خزر در کنار همدیگر این موقعیت را حفظ کرده و ارتقا ببخشیم و اجازه ندهیم بیگانگان و آنهایی که به دنبال استبداد در این منطقه هستند در اینجا جای پا باز کنند.

خزر؛ دریای امنیت و صلح است
به گزارش فرتاک نیوز،

امیر دریادار حمزه علی کاویانی عصر امروز در آیین افتتاحیه ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی جام دریا که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران محور و وزنه ثبات منطقه است.

وی با اشاره به اینکه همین امروز مسابقات غواصی در منطقه سوم دریایی در سواحل مکران و شمال اقیانوس هند نیز در حال انجام است، افزود: در انزلی و استان گیلان در کنار دریای خزر که دریای صلح و امنیت است ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام دریا در حال برگزاری است.

امیر دریادار کاویانی تاکید کرد: اینکه امروز کشورهای بزرگ تمایل دارند در کنار ما به مسابقه بپردازند و نمایش قدرت بدهند نشان می‌دهد ما قدرت بزرگ و تاثیرگذار در منطقه هستیم و پروژه ایران‌هراسی و تحریم حداکثری آمریکایی‌ها و غربی‌ها به شکست کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های شرکت‌کننده از کشورهای ساحلی دریای خزر امروز در کنار ما هستند و در این منطقه به مسابقه می‌پردازند، تصریح کرد: همانطور که گفتیم دریای خزر دریای امنیت و صلح است و امیدوارم بتوانیم در کنار همدیگر این موقعیت را حفظ کرده و ارتقا ببخشیم و اجازه ندهیم بیگانگان و آنهایی که به دنبال استبداد در این منطقه هستند در اینجا جای پا باز کنند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کیفیت برگزاری مسابقات خوب است، گفت: میزبانی مسابقات غواصی چهار دوره با جمهوری اسلامی بوده که سال گذشته به دلیل بیماری کرونا این مسابقه انجام نشد ولی سه دوره با کیفیت خوبی برگزار کردیم و در ابتدا کشورهای کمی در این مسابقات شرکت کردند ولی دیروز در منطقه سوم دریایی کشور روسیه، ونزوئلا، هندوستان، چین و جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه در این مسابقات حضور داشتند و کیفیت تیم های شرکت‌کننده بسیار بالا بود و این نشان می‌دهد امروز جمهوری اسلامی محور ثبات در منطقه است.

امیر دریادار کاویانی با تاکید بر اینکه ما اعتقاد داریم دریای خزر دریای صلح و امنیت است، خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی قدرتمند در منطقه داریم و علاوه بر خزر، در جنوب کشور و شمال اقیانوس هند نیروی دریایی قدرتمند در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم همچنین در حال عبور از کانال سوئز به سمت دریای سرخ هستیم و این نشان می دهد نیروی دریایی مقتدری داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۸۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان