//
کدخبر: ۳۲۰۱۶۹ //

خبر جدید از طرح جنجالی مجلس / طرح صیانت از فضای مجازی لغو می‌شود؟

پس از اینکه شورای نگهبان درباره طرح صیانت از کاربران اینترنت اعلام کرد هنوز چیزی تصویب نشده است، نماینده‌های مجلس هم از لغو احتمالی این طرح خبر داده‌اند.

خبر جدید از طرح جنجالی مجلس / طرح صیانت از فضای مجازی لغو می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان درباره «طرح صیانت از فضای مجازی و اصل ۸۵ شدن آن» گفت: هیچ هماهنگی قبلی درباره مصوبات با شورای نگهبان معنا ندارد؛ چون ما تا آخرین لحظه نمی‌دانیم که چه چیزی توسط مجلس نهایی خواهد شد. تا زمانی که متن نهایی به شورای نگهبان نرسد، ما نمی‌توانیم اعلام نظر کنیم.

آن طور که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هنوز چیزی تصویب نشده است. برخی از موارد بوده که شورای نگهبان حتی ضرورت اصل ۸۵ قانون اساسی را نیز زیر سوال برده است. رعایت حقوق مردم برای ما در شورای نگهبان مهم است.

در همین حال یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم از طرح تقاضای مسکوت ماندن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر داده است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تایباد در توییتی نوشته است: «طرح صیانت ‬فضای مجازی غیر کارشناسی و چالش‌زاست، براساس تبصره ۲ ماده ۱۶۷ قانون آیین‌نامه داخلی، درخواست توقف رسیدگی در کمیسیون را ارائه می‌کنیم و آن را به صحن بر می‌گردانیم، به آن امید که با همراهی سایر ‫نمایندگان محترم، طرح را مسکوت بگذاریم. اولویت کشورواکسن و مساله معیشت‬ است، نه اینترنت.‬‬‬»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان