//
کدخبر: ۳۱۵۱۶۹ //

نوبخت:‌ موفقیت ایران در صادرات واکسن به جای صادرات نفت خام/ بیش از ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کند

معاون رئیس جمهور از موفقیت ایران در صادرات واکسن به جای صادرات نفت خام خبر داد و گفت: ظرفیت‌های دانش بنیان سهم ایران را در خام‌فروشی نفت ۲.۵ تا سه درصد کاهش داده است.

نوبخت:‌ موفقیت ایران در صادرات واکسن به جای صادرات نفت خام/ بیش از ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدباقر نوبخت عصر امروز در آئین افتتاح مجتمع نوآوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار کرد: امروز همه کشورها بر اساس یک مقوله‌ای تحت عنوان توسعه رتبه‌بندی می‌شوند کشورهای در حال توسعه، کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای با توسعه بالا حتی به چهار بخش خیلی بالا هم تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی وضعیت ایران را در بهره‌گیری ظرفیت‌های دانش‌بنیان مثبت دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس این رتبه‌بندی در جایگاه کشورهای مناسب و توسعه مطلوب قرار دارد.

معاون رئیس جمهور افزود: حدود هشت سال پیش که در مرکز تحقیقات استراتژیک فعالیت خودمان را آغاز کردیم بعد از این‌که مقام‌معظم رهبری سند چشم‌انداز ۲۰ ‌ساله را ابلاغ کردند و بحث افق ۱۴۰۴ برای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور توسعه‌یافته مطرح شد مرکز تحقیقات استراتژیک آمد تا بگوید این توسعه‌ای که گفته می‌شود چیست و با چه استراتژی قرار است حرکت کند.

نوبخت با اشاره به اینکه بیش‌از ۸۰۰ صفحه مطالعات شده است، افزود: نتایج این مطالعات در قالب یک کتاب در کتابخانه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و به چاپ سوم رسیده‌است.

وی بیان کرد: آن روشی که می‌توانیم به جایگاه توسعه‌یافتگی برسیم رشد اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان بودن و دانش‌محور بودن است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، گفت: از سه سال گذشته تاکنون گرچه این پیام را به دشمنان داریم که این موضوع حداقل سهمی است که در بودجه ۲.۵ تا سه درصد تقلیل پیدا کرد.

نوبخت با اشاره به توفیقات ایران برای کاهش وابستگی به نفت گفت: توفیق شد از نفت رها شویم از فناوری‌های نو استفاده کنیم و به جایی رسیدیم که می‌توانیم واکسن صادر کنیم به جای این‌که نفت صادر کنیم و این‌ها ناشی از تغییر نگاه است.

وی با بیان اینکه این ریل گذاری شما را به‌ قله‌های توسعه‌یافتگی می‌رساند، ابراز کرد: در این مسیر که توسعه ملت ایران در آن است ان‌شاءالله موفق باشید.

معاون رئیس جمهور در پایان برای دولت سیزدهم آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدواریم شاهد آینده درخشان ملت باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان