//
کدخبر: ۳۰۹۷۵۴ //

فریدون عباسی: رییسی در قوه قضائیه بماند بهتر است

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نسبت به عملکرد رئیس جمهور، برجام و احتمال نامزدی آیت الله رئیسی توضیحاتی ارائه کرد.

فریدون عباسی: رییسی در قوه قضائیه بماند بهتر است
به گزارش فرتاک نیوز،

فریدون عباسی دوانی، رییس سابق سازمان انرژی اتمی و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 1400 با حضور در رکنا به تشریح برنامه هایش دردوران ریاست جمهوری پرداخت که بخش هایی گزیده از این گفت و گو را در زیر می خوانید.

وعده پوچ 100 روزه روحانی

فریدون عباسی دوانی در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر اعلام برنامه هایش پس از توافقات هسته ای و این جمله رییس جمهور که قول برداشته شدن تحریم ها را طی مذاکرت اخیر اعلام کرده بود، اظهار داشت: من نمی دانم چه رییس جمهوری چنین اظهار نظری کرده است! شاید رییس جمهوری جدید باشد! کسی که چنین حرفی زده، قبلاً وعده های زیادی در انتخابات سال 92 و 96 داده بود که یکی از آن ها وعده 100 روزه به مردم است.

وی در انتقاد از عملکرد و عدم تحقق وعده های رییس جمهور گفت: ایشان گفتند که برجام میوه می دهد، اما میوه های برجام، تحویل دلار 25 و 30 هزار تومانی به مردم بود، میوه سیب و گلابی میوه های خوشمزه ای هستند، اما برجام چنین میوه هایی به ما تحویل نداد.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی ادامه داد: شاید اگر سخنرانی های قبلی فردی که از برداشته شدن تحریم ها صحبت می کند را جلویش بگذاریم متوجه شویم که صدا یا تصویرش را جعل کرده اند و خودش نبوده! بنابراین ما چنین حرفی در مورد تحریم ها را از این ایشان باور نمی کنیم.

 

رویکرد ظریف از 92 تا کنون تغییر نکرده است

عباسی در مورد صدای منتشر شده از وزیر خارجه که بازتاب های زیادی به دنبال داشت تاکید کرد: ما در سیاست های خارجی انسجام نداریم و این موضوع در فایل صوتی آقای ظریف مشخص است. باید توجه داشته باشیم که صدای منتشر شده از وزیر خارجه فقط مربوط به چند وقت اخیر نمی شود و رویکرد ایشان از سال 92 تغییر نکرده است. نمایندگانی که حدود 240 رای دادند تا ایشان به وزارت خارجه برسد و مملکت به این روز کشیده شود نیز اکنون باید پاسخگو باشند.

بهتر است آقای رییسی در قوه قضائیه بمانند

فریدون عباسی در رابطه با احتمال نامزدی آیت الله رییسی در انتخابات 1400 گفت: ترجیح اینجانب با توجه به شناختی که از ایشان دارم آن است که در قوه قضائیه بمانند و وارد عرصه انتخابات نشوند. جنس، تخصص و تجربه ایشان که در حوزه علمایی است، نسبت به حوزه اجرایی بهتر است. اکنون عدالت مسئله بسیار مهمی برای ثبات و رضایت مردم ما بشمار می رود، البته ما اعتقاد نداریم که قاضی و حقوقدان خوبی در کشور نداریم اما آقای رییسی با توجه به این که از جنس خود آن هاست، مقبولیت بیشتری دارند. بهرحال این نظر شخصی من است و آزادم که بگویم بهتر است ایشان در قوه قضائیه بمانند، نه اینکه چون خودم وارد انتخابات شده ام این را عنوان کنم، بلکه معتقدم عوامل اجرایی تری که نمی توانند در قوه قضائیه کارساز باشند ولی فهم قوه قضائیه را دارند، بیایند و قوه مجریه را بگردانند تا شخصی مثل آقای رییسی شخصاً اقداماتی انجام دهند که قوه مجریه تقویت شود. اکنون لازم است تا در جامعه به دنبال انسجام مدیریت باشیم و دیدگاه ایشان نیز نسبت به این که از طریق قوه مجریه فسادزدایی شود نیز محترم است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در مورد حجاب بانوان و رویکردش نسبت به این موضوع گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید "انَ الصَلاه تنهی عن الفَخشاء و المُنکر". بر این اساس ما باید ابتدا به این موضوع بپردازیم که چه چیزی می تواند جلوی زشتی ها ومنکرات را بگیرد. بنابراین ما باید ابتدا مردم را به نماز خواندن تشویق کنیم و سپس جلوی آسیب های اجتماعی را بگیریم.

از موضوع حجاب در انتخابات سوءاستفاده می شود

وی ادامه داد: درجات ایمان متفاوت است، افراد از مسلمانی خارج نشده اند و لااله الا الله گفته اند، وقتی مردم ببینند که ما انسان های مهربانی هستیم و نماز می خوانیم و به فکر آن ها هستیم، به حرف ما گوش می دهند. بعضی افراد فکر می کنند در مسائل دینی مجتهد هستند، در حالی که باید نقش مرجع تقلید و مقلد را مشخص کنیم. باید توجه داشت که این مراجع تقلید هستند که حد و میزان حجاب را تعیین می کنند.

فریدون عباسی دوانی در انتقاد از سوء استفاده کنندگان از موضوع حجاب گفت: متاسفانه گاهی از بحث حجاب در دوران انتخابات، سوء استفاده می شود، مثلاً هرکس که موهای رنگی داشت و آرایش کرده بود را در ایام انتخابات در تلویزیون نشان می دهیم که اعلام کنیم ما روشنفکر هستیم. اما واقعیت اینگونه است که گویی این افراد فقط به درد ایام انتخابات می خورند و در بقیه ایام سال توجهی به آن ها نمی شود. این موضوع برخلاف حقوق شهروندی است و باید به آن دقت شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان