//
کدخبر: ۳۰۷۸۳۵ //

ظریف و روحانی گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را برای راستی آزمایی رفع تحریم‌ها کنار گذاشته‌اند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: ظریف و روحانی در معنای راستی آزمایی استدلالهای قبلی و گزارشهای متقن مرکز پژوهشهای مجلس را کنار گذاشته اند.

ظریف و روحانی گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را برای راستی آزمایی رفع تحریم‌ها کنار گذاشته‌اند

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در رشته توئیتی نوشت:

به گزارش فرتاک نیوز، متن کامل به شرح ذیل است:

نظر رسمی ظریف و روحانی در معنای راستی آزمایی

استدلالهای قبلی و گزارشهای متقن مرکز پژوهشهای مجلس را کنار گذاشته، مستند به ۳ گزارش رسمی وزارت امورخارجه به مجلس، ۳، ۶ و ۹ ماه پس از اجرای برجام وقبل ازترامپ (۲۶ فروردین تا ۲۶مهر ۹۵)، راستی آزمایی واقعی را تعریف می کنم.

۱) گزارش ۳ماهه:
بحث رفع تحریمها در بخش (ج) آمده است:
در ابتدای بند اول آن یعنی «از بین رفتن زیرساخت تحریم‌ها» نوشته شده: «برچیده شدن و از بین رفتن زیرساخت تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای، که بعضا از آن با تعبیر لغوتحریم‌ها روی کاغذ یاد می‌شود به لحاظ حقوقی و سیاسی اهمیت خاصی دارد»

بند دوم و مهم این بخش از گزارش، رفع تحریمها درعمل است؛ دقیقا آنچه امروز به عنوان «راستی آزمایی» همه به دنبال آن هستیم. مجلس می گوید زمانبر است و دولت ادعا میکند خیلی سریع قابل انجام است.

کل گزارش و لااقل این بند از آن را دقیق بخوانید.
در ادامه فقط بر عبارات مهم تاکید میکنم:

«سوئیفت که قطع آن باعث قطع ارتباط بانکی کشور با نظام مالی پولی بین‌المللی شده بود مجدداً برقرارشد. استفاده از سوئیفت بدلیل ضرورت به‌روزرسانی نرم‌افزارها وتمهید سایر زمینه‌های فنی، در عمل چندهفته‌ای بطول انجامید... روابط بانکی به‌تدریج روند بازگشت به وضعیت عادی را طی می‌کند.»

«سال‌های ۸۹ تا ۹۲، مشتریان نفت ما به سمت سایر تولیدکنندگان رفته و نیازهای خود را عمدتا از طریق قراردادهای مدت‌دار تأمین کرده‌اند. بعد از اجرای برجام تحریم نفت مرتفع و فروش نفت از سر گرفته شد. مشتریان قبلی به‌تدریج درحال بازیابی و مشتریان جدید نیز به‌تدریج اضافه می‌شوند...

...ظرف سه ماه گذشته با تلاش فوق‌العاده وزارت نفت، فروش نفت خام به حدود دو میلیون بشکه رسیده است و انتظار می‌رود تا یکسال دیگر به سقف قبلی بازگردد. مذاکره با شرکت‌های معتبر بین‌المللی برای انعقاد قراردادهای اکتشاف و سرمایه‌گذاری نیز «درحال انجام» است.»

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۸۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان