//
کدخبر: ۳۰۶۰۳۷ //

مناسبات تهران و سئول به علت پیروی کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا وارد رکود شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: متاسفانه در سه سال گذشته به دلیل پیروی کره جنوبی از تحریم‌های غیر قانونی آمریکا مناسبات تهران و سئول وارد رکود شده است.

مناسبات تهران و سئول به علت پیروی کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا وارد رکود شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با نخست وزیر کره جنوبی گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی به طور سنتی از روابط خوبی برخوردار بودند. سال آینده مصادف با شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و کره است.

جهانگیری بیان داشت: در طول این سال‌ها روابط از حجم بالایی برخوردار بوده. شرکت‌های کره‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران حضور داشتند به طوری که در سال ۲۰۱۲ حجم مبادلات دو کشور به ۱۷ میلیارد دلا رسید.

وی ادامه داد: دو کشور ایران و کره از زمینه‌های همکاری مشترک بسیاری زیادی برخوردار هستند و به عنوان دو کشور آسیایی در غرب و شرق آسیا، نقش مکمل یکدیگر در زمینه اقتصادی دارند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: متاسفانه در سه سال گذشته به دلیل پیروی کره جنوبی از تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه ایران که فاقد هرگونه مشروعیت بین المللی است، مناسبات دو کشور وارد رکود و کم تحرکی زیادی شده است. کاهش مناسبات دو کشور در شرایطی است که هیچ تحریم بین المللی علیه ایران وجود ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان