//
کدخبر: ۲۹۹۲۹۶ //

روحانی: از دولت جدید آمریکا هنوز حسن نیتی ندیده ایم

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با اشاره به مانع تراشی‌های دولت ترامپ در مسیر سلامت و درمان مردم ایران گفت: از دولت جدید آمریکا هنوز حسن نیتی ندیده ایم؛ کلام تغییر کرده اما درعمل تغییری روی نداده است.

روحانی:  از دولت جدید آمریکا هنوز حسن نیتی ندیده ایم

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملّی وزارت بهداشت که صبح امرزو برگزار شد، با قدردانی از یکسال فداکاری و ایثار کادر سلامت و درمان کشور در مقابله با  بیماری کرونا گفت: مردم قدردان زحمات و ایثار کادر درمانی و بهداشتی کشور هستند و از روز سه شنبه واکسیناسیون کادر درمانی شروع شده و امیدواریم تا پایان سال آنهایی که بیشتر در معرض خطرند، از این واکسن برخوردار شوند.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس جمهور اظهارداشت: تلاش دولت در این بوده که مردم برای درمان هزینه کمتری پرداخت کنند و امروز هزینه مردم در تخت‌های بیمارستانی و بستری از 37 درصد به 10 درصد در شهرها و 6 درصد در روستاها رسیده است و این موضوع کمک بسیار بزرگی برای مردم محسوب می‌شود.

روحانی همچنین با اشاره به مانع تراشی‌های دولت ترامپ در مسیر سلامت و درمان مردم ایران گفت: از دولت جدید آمریکا هنوز حسن نیتی ندیده ایم؛ کلام تغییر کرده اما درعمل تغییری روی نداده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت جدید آمریکا اگر در شعارهایش راستگو است، بلافاصله راه جدیدی را آغاز و مشکلات را جبران کند، افزود: دولت جدید آمریکا از راه آن تروریست بزرگ که در سطح کشورش و جهان بی آبرو شده، برگردد و بداند کسی در دنیا تردید ندارد جنگ اقتصادی و سیاست تحمیل فشار بر مردم ایران شکست خورده است.

وی با بیان اینکه امروز و با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دارای بهداشت و درمانی در تراز کشورهای توسعه یافته هستیم، خاطرنشان کرد: امروز مردم کشورمان برای درمان نیاز به خارج از کشور ندارند بلکه بسیاری از ایرانیان خارج‌نشین و مردم منطقه برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

روحانی خاطر نشان کرد: در این مدت حدود 2500 تخت آی‌سی‌یو به بیمارستان‌های کشور اضافه شده و از لحاظ ارایه اکسیژن از 20 هزار نفر به بیش از 60 هزار نفر رسیده‌ایم و این همه نشان‌دهنده وقوع تحول بزرگی در بخش سلامت است و در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان بخش اعظمی از نیازهای درمانی کشور را تولید می‌کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چندین بخش در حوزه بهداشت و درمان تأثیرگذار هستند، اظهار داشت: بخش‌های ورزش، محیط زیست، کشاورزی و انرژی چنانچه در کنار بهداشت و درمان قرار بگیرند، می‌توانند در سلامت جامعه مؤثر و مفید باشند و دولت اقدامات زیادی در این بخش‌های انجام داده است به نحوی که امروز 76 میلیون لیتر بنزین یورو 5 و 6 تولید و ارایه می‌شود که می‌تواند در جلوگیری از آلودگی هوا مؤثر باشد. همچنین در بخش کشاورزی، تأمین آب آشامیدنی سالم و جمع‌آوری فاضلاب اقدامات زیادی انجام گرفته است.

وی اقدام دولت در سلامت الکترونیکی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این دولت توسعه زیادی در بخش سلامت الکترونیک و تشکیل پرونده سلامت برای مردم انجام شده است و به زودی طرح سلامت الکترونیکی نهایی خواهد شد که باعث آسوده‌تر شدن مردم می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان