//
کدخبر: ۲۹۹۱۷۲ //

معاون امور مجلس رئیس جمهور: ایران پس از انقلاب در تمامی حوزه‌ها و شاخص‌های توسعه پیشرفت داشته است

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی، ادبیات سیاسی جهان را تغییر داد و کشور به یکی از قطب‌های تأثیرگذار تبدیل شد.

 معاون امور مجلس رئیس جمهور: ایران پس از انقلاب در تمامی حوزه‌ها و شاخص‌های توسعه پیشرفت داشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسینعلی امیری صبح چهارشنبه در آئین گرامیداشت ٢٢ بهمن در شیراز بیان کرد: بررسی ایران پیش از انقلاب و پس از انقلاب برای جوانان جامعه منجر به روشنگری خواهد شد و بیانگر دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: این مقایسه برای طیف‌های مختلف انقلاب حائز اهمیت است و می‌تواند کمک شایانی به بیان دستاوردهای انقلاب داشته باشد.

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی، سیره عملی امام خمینی (ره) و فرامین مقام معظم رهبری موجب شد انقلاب به جایگاه کنونی خود دست یابد و بتواند در جهان تأثیر گذار باشد این در حالی است که مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برچیدن نظام سلطنتی بود.

امیری افزود: در نظام سلطنتی مردم هیچ جایگاهی در تصمیم گیری های سیاسی نداشتند و اگر انتخاباتی در دوران قبل از انقلاب برگزار می‌شد صرفاً انتصابات بود و رأی مردم جایگاهی در تصمیم گیری های سیاسی نداشت.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: در هیچ نظام سیاسی در اولین سال پس از استقرار، انتخابات برگزار نمی‌شود اما پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم که نسبت به برگزاری انتخابات اقدام شد تا دیدگاه مردم به عنوان اصلی‌ترین ملاک در تصمیم گیری های سیاسی لحاظ شود.

امیری ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی شاهد بودیم که کشورهای منطقه تحت سلطه کشورهای اجنبی بودند و منابع کشورهای اسلامی تحت سلطه این کشورها بود اما پس از پیروزی انقلاب اقتدار به منطقه بازگشت و وضعیت کشورهای اسلامی بهبود یافت.

او در خصوص بررسی جایگاه ایران پیش و پس از انقلاب تصریح کرد: پس از انقلاب، ایران دستاوردهای مختلفی داشتند از جمله این دستاوردها می‌توان به استقلال سیاسی، آزادی و دمکراسی دینی اشاره کرد البته انقلاب اسلامی در ادبیات سیاسی جهان نیز نقش مهمی داشته و توانست جهان سیاسی را از دو قطبی بودن خارج کند و خود را به عنوان یکی از قطب‌های سیاسی در جهان معرفی کرد.

وی تاکید کرد: پس از انقلاب اسلامی شاهد ارائه فرصت‌های برابر آموزشی میان تمامی آحاد جامعه بوده‌ایم و حاصل این برابری آموزشی تولید علم توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: ایران پس از انقلاب در تمامی حوزه‌ها و شاخص‌های توسعه پیشرفت داشته و توانسته‌ایم جایگاه مناسبی در تمامی حوزه‌ها از جمله اقتصاد داشته باشیم.

وی در ادامه متذکر شد: برخی متصور شدند خارج شدن آمریکا از برجام موجب خواهد شد اقتصاد ایران لطمه بخورد اما فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تعیین سیاست‌های کلی اقتصاد موجب شد ایران هیچ آسیبی در این حوزه نبیند.

او ادامه داد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور باعث شد اقتصاد کشور به شکوفایی رسیده و هر هفته ریاست جمهوری نسبت به بهره برداری از طرح‌های مختلف اقتصادی در استان‌های کشور اقدام کند البته این در حالی است که هزار و ١۴۶ پروژه در استان فارس ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان