//
کدخبر: ۲۹۷۸۸۲ //

امیری: دولت آماده است که سوالات و ابهات مجلس را پاسخ دهد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که مجلس نیت خیر دارد و اگر درباره احکام بودجه و تبصره‌ها نیز ابهامی دارند، دولت آماده است که سوالات و ابهات آن‌ها را پاسخ دهد.

امیری: دولت آماده است که سوالات و ابهات مجلس را پاسخ دهد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: لایحه بودجه سال آینده به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی رفته و در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: آقای نوبخت به عنوان نماینده دولت در امر بودجه و معاونین وی نیز مستمرا در جلسات کمیسیون تلفیق حضور دارند و نظرات دولت را مطرح کرده‌اند. براساس نامه‌ای که مجلس به ما فرستاده، قرار است لایحه بودجه 1400 از سه‌شنبه در دستورکار صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

به گزارش فرتاک نیوز، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در دولت نیز آقای روحانی تأکید داشتند که آقای نوبخت و وزرای اقتصادی با مجلس در زمینه بررسی بودجه همکاری کنند، خاطر نشان کرد: هر یک از احکام لایحه بودجه یک منطق دارد و لایحه سال آینده نیز براساس واقعیات کشور در دولت تهیه و تدوین شد و به تصویب رسید.

امیری تصریح کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که مجلس نیت خیر دارد و اگر درباره احکام بودجه و تبصره‌ها نیز ابهامی دارند، دولت آماده است که سوالات و ابهات آن‌ها را پاسخ دهد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تغییرات اعمال شده در لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق، عنوان کرد: لایحه بودجه از جمله لوایحی است که ابتکارش از دولت باید شروع شود؛ مجلس می‌تواند در همه امورات البته با رعایت اصول قانون اساسی و سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب قانون‌گذاری کند اما این مسئله درخصوص بودجه متفاوت است ابتکار بودجه از دولت شروع می‌شود و آنچه برای دولت اهمیت دارد این است که تغییرات لایحه بودجه به حدی نباشد که شاکله بودجه بهم بخورد لایحه بودجه از یک نظام بهم پیوسته‌ای تشکیل می‌شود و در واقع یک منظومه‌ی بهم تنیده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اگر یکپارچگی لایحه بودجه بهم بخورد قطعا در اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود، ضمن اینکه نباید تغییرات لوایح درحدی که تبدیل به طرح مجلس می‌شوند را شورای نگهبان مورد تائید قرار دهد امیدواریم نمایندگان مجلس لایحه بودجه را با همکاری‌های دولت به نحوی رسیدگی کنند که شاکله و نظم آن باقی بماند.

امیری هم‌چنین در پاسخ به این سوال که "آیا امکان دارد دولت لایحه بودجه را پس بگیرد"؟، تصریح کرد: لایحه بودجه پس‌گرفتنی نیست؛ در لوایح دیگر ممکن است دولت به یک شرایطی برسد که لوایح را مسترد کند اما لایحه بودجه قابل استرداد نیست زیرا کشور بدون قانون بودجه اداره نمی‌شود، بنابراین استرداد بودجه کاملا منتفی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۸۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان