//
کدخبر: ۲۹۸۴۰۲ //

رییسی: اجرای عدالت و احساس عدالت در جامعه از همه چیز شیرین‌تر است

رئیس قوه قضائیه گفت: قبل از نگرانی برای مشارکت در انتخابات باید نگران کارآمدی نظام اداری بود. کارآمدی است که نشاط و مشارکت مردم را تضمین می‌کند.

رییسی: اجرای عدالت و احساس عدالت در جامعه از همه چیز شیرین‌تر است

آیت‌الله رئیسی در مراسم تجدید میثاق مسئولان قضائی با آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی، با درود و سلام بر روح مطهر و پرفتوح امام خمینی (ره) و با بیان اینکه امام دین و امور دنیا و آخرت مردم را احیا کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در تبیین شخصیت امام (ره) فرمودند که امام شخصیتی تحول‌گرا و تحول‌خواه بود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی ادامه داد: امام در خداخواهی مردم، توجه به معنویت، ایجاد و احیای روحیه عدالت‌خواهی و حق‌خواهی در بین مردم، روحیه ایثار و شهادت، خطرپذیری، مسئولیت‌پذیری در بین مردم، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در مردم و پیوند بین سیاست و معنویت تحول ایجاد کرد.

محصول سیاست بی‌معنویت، بسیاری از ظلم‌هاست

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در زمان امام، سیاستمداران بسیاری هستند که معنویت را کنار گذاشتند و محصول سیاست بی‌معنویت، بسیاری از ظلم‌هاست که در این کره خاکی بر مردم می‌رود.

رئیسی بیان کرد: محصول سیاست بدون معنویت کلاهک‌های هسته‌ای، هفتاد سال ظلم بر مردم فلسطین و بسیاری از تجاوز‌ها و ظلم‌هاست که در عالم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) به ما سیاست همراه با معنویت، روحیه توجه به دیگران، فقرزدایی و توجه به محرومیت نه فقط محرومان ایران اسلامی بلکه محرومان تمام عالم و مظلومانی که در عالم مورد ستم قرار گرفته بودند را آموختند و احیاء کردند.

میثاق با امام(ره) میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه میثاق با امام(ره) میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست و مسئولان و دولتمردان در این میثاق باید بازنگاهی به آنچه شده و آنچه باید شود، داشته باشند، گفت: خطِ امامی‌ترین افراد کسانی هستند که شاخص‌های خط امام را خوب بشناسند و خوب به این شاخص‌ها عمل کنند و وفادار باشند.

رئیسی با بیان اینکه بهترین تبیین‌کننده خط امام امروز جانشین به حق ایشان یعنی مقام معظم رهبری هستند که بنای معظم‌له هم در گفتار و هم رفتار و سلوک احیا و زنده نگهداشتن خط امام است، گفت: از سلوک ایشان باید خط امام را بیاموزیم، حفظ کنیم و زنده نگهداریم.

وی با تأکید بر اینکه قبل از نگرانی برای مشارکت مردم، باید نگران کارآمدی نظام اداری در کشور بود، گفت: اگر نظام اداری کارآمدی خود را نشان دهد، امید، نشاط و مشارکت را در بین مردم تضمین کرده است.

هنر امام(ره) حفظ کردن مردم در صحنه بود

رئیسی ادامه داد: مشارکت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی در مردم کاری است که امام انجام دادند و هنر امام، حفظ کردن مردم در صحنه بود و در همه امور نه به صورت تشریفاتی بلکه به صورت واقعی، مردم را حساب کردند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه عنوان کرد: امروز در رفتار سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری، توجه دادن به مردم را می‌بینیم و به قوه قضائیه، قوه اجرائیه و قوه مقننه بر مردمی بودن و توجه به مردم و رفع دغدغه‌های آنها و به حساب آوردن مردم تأکید فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: کارآمدی نظام اداری در کشور سرمایه اجتماعی را همچنان که در رفتار امام بود و در رفتار مقام معظم رهبری است، افزایش داده و امروز ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری کشور می‌توانند این سرمایه اجتماعی را روز به روز افزایش دهند و اگر سرمایه اجتماعی افزون شود، بدون تردید امید، نشاط و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

رئیسی اظهار کرد: دستگاه‌های اداری باید بتوانند این مشارکت و سرمایه اجتماعی را روزبه‌روز افزون کنند.

اجرای عدالت به عنوان محوری‌ترین نقطه

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: در دستگاه قضائی ما آنچه از خط امام شناختیم، اجرای عدالت به عنوان محوری‌ترین نقطه است و این موضوع به تبعیت از انبیاء الهی مورد توجه و تأکید حضرت امام از قبل از پیروزی انقلاب بوده است و امروز نیز محور کار در دستگاه قضائی اجرای عدالت در همه امور و پیگیری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌هاست.

وی با بیان اینکه امروز اجرای عدالت و احساس عدالت در جامعه از همه چیز شیرین‌تر است، گفت: همه اجزای یک کشور و همه کارگزاران نظام در هر بخشی با ید خود را موظف به اجرای عدالت بدانند و پیشانی این اجرای عدالت نیز دستگاه قضائی است.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطر نشان کرد: امروز پرچم عدالت‌خواهی در دستان رهبر معظم انقلاب است و ما به عنوان سربازان ایشان در دستگاه قضائی خود را موظف به اجرای عدالت می‌دانیم و از روح بلند امام راحل استمداد می‌طلبیم که برای اجرای هدف متعالی تحقق عدالت توفیق داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۴۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان