//
کدخبر: ۲۹۵۲۵۱ //
آیت الله رئیسی:

طرح تحول با تدبیر و افزایش بهره وری و دلسوزی همکاران قضایی قابل انجام است

رئیس قوه قضائیه گفت: طرح تحول با نگاه تدبیر واقعی و با افزایش بهره وری و دلسوزی همکاران قابل انجام است و صدور، اجرا و پیگیری احکام صادره باید با تدبیر انجام شود.


طرح تحول با تدبیر و افزایش بهره وری و دلسوزی همکاران قضایی قابل انجام است

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست دستگاه قضا در همایش دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضا اظهار داشت:  عملکرد دادگستری استان کرمانشاه در جهت رسیدگی به پرونده های کثیر الشاکی عملکرد خوبی است و آمار نشان از کار و تلاش دارد ولی در این راه باید کیفیت کار را نیز در نظر گرفت.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس دستگاه قضا افزود: خط قرمز ما در سراسر کشور عدم استناد به احکام است در این زمینه  شنیدن سخنان اصحاب دعوی و دیدن مستندات آنها مهم است.

وی در ادامه پیگیری شورای حل اختلاف و شورای قضایی در زمینه صلح و سازش و کاهش پرونده های معوقه در استان را قابل تقدیر دانست و بیان داشت: همه همکاران دستگاه قضا در استان باید تلاش مجاهدانه ای برای پایان دادن به پرونده های معوقه تا پایان سال از خود نشان دهند.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی کارکنان دستگاه قضایی به منظور رفع مشکلات معیشیتی، این افراد را بازوان عدالت دانست که نقش بی بدیلی در کمک به قضات دادگستری دارند و گفت: تمام تلاشمان اینست که مشکلات معیشتی کارکنان دادگستری حل شود.

ایشان با تاکید بر اینکه قضات باید مقتدرانه از موضع قانون ظاهر شوند گفت: با کسانیکه با شرارت ، سرقت، قاچاق مواد مخدر باعث ایجاد ناامنی در جامعه می شوند و امنیت مردم را تهدید می کنند باید مقتدرانه برخورد کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه بیان داشت: تمام اقدامات باید بر پایه تدبیر باشد به نحوی که صدور اجرا و پیگیری احکام صادره باید با تدبیر انجام شود.

ایشان تصریح کرد:در رسیدگی عادلانه باید شاهد تحول باشیم و طرح تحول با نگاه تدبیر واقعی و با افزایش بهره وری و دلسوزی همکاران قابل انجام است.

وی رضایت مردم استان کرمانشاه را مسئله مهمی دانست و گفت:باید کاری کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضا و احساس برقراری عدالت هر روز در جامعه بیشتر شود و دستگاه قضا پناهگاهی باشد برای هر کسی که به او ستم‌ شده است باشد که بتواند حق مظلوم از ظالم را بگیرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۲۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان