//
کدخبر: ۲۹۵۶۴۲ //

امکان مشاهده روند صدور چک به‌صورت آنلاین

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد کرونا اجرای بخش‌هایی از قانون چک تا پایان سال به تعویق افتاده بود، گفت: از سال آتی مردم روند صدور چک را به صورت آنلاین مشاهده خواهند کرد.

امکان مشاهده روند صدور چک به‌صورت آنلاین

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه 21 دی) بعد از حضور در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم، مسئله اجرای قانون اصلاح قانون چک است که ابعاد مختلفی دارد و فرصتی بانک مرکزی و سیستم مرکزی برای اجرای این قانون خواسته است. 

وی گفت: اجرای زیرساخت‌ها برای اجرای قانون زمان برده است و مجلس حق پیگیری چرایی تأخیر این موضوع را دارد. 

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا آن بود بخش‌هایی از اجرای قانون چک را تا پایان سال به تعویق بیندازد. از روز گذشته هم صدور چک‌های جدید به صورت داوطلبانه آغاز شده است ولی تا پایان سال اطلاع‌رسانی لازم برای اجرای قانون جدید چک را خواهیم داشت.

همتی گفت: از سال آینده مردم صدور چک را از طریق سیستم انجام خواهند داد و چک حامل نخواهیم داشت ضمن اینکه شفافیت حداکثری هم در این رابطه وجود دارد.

وی درباره موضوع مطرح شده در کمیسیون اصل نود مجلس گفت: درباره ارز شخصی هم با نمایندگان صحبت کردیم. این در حالی است که استفاده از ارز اشخاص که منشأ خارجی دارد پیش از این در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: واردات از طریق ارز شخصی افراد که هم اکنون این ارز را در خارج از کشور دارند انجام خواهد شد و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اختلاف نظر بیست ساله‌ای هم بین بانک مرکزی، کمیسیون اصل نود مجلس و دیوان محاسبات درباره نهاد ناظر در بانک مرکزی وجود داشت که در این باره امروز بحث مفصلی کردیم. جمع‌بندی این موضوع به مجمع بانک مرکزی ارجاع شد تا در این باره تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۶۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان