//
کدخبر: ۲۱۶۲۸۲ //

بازنگری قانون ثبت سفارش کالا و واردات مواد اولیه در مناطق آزاد

رئیس بانک مرکزی ایران از بازنگری قانون ثبت سفارش کالا ، واردات مواد اولیه و صادرات تولید کنندگان در مناطق آزاد خبر داد.

بازنگری قانون ثبت سفارش کالا و واردات مواد اولیه در مناطق آزاد
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالناصر همتی ظهر جمعه در نشست خبری که در کیش برگزار شد، از تثبیت وضعیت اقتصادی کشور خبر داد و گفت: تحریم های سخت ، سال ۹۷ را بر مردم ایران دشوار کرد.

وی افزود: سال ۹۸ دولت و بانک مرکزی با کنترل قاچاق ، ثبت سفارش کالا ، اختصاص ارز دولتی به کالای گروه ۱ و ۲ ، صادرات و واردات با روشهای قانونی و شفاف توانست نرخ ارز و بحران اقتصادی را کنترل کند .

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دولت در نیمه نخست امسال ۱۹ میلیارد دلار برای واردات هزینه کرد که ۱۱ میلیارد دلار آن از طریق صادرات غیر نفتی تامین شد . 

وی افزود: اکنون نرخ تورم ماهانه ۸ دهم درصد است که این تورم در اوضاع اقتصادی کنونی قابل پذیرش و کنترل است.

همتی تلاش تیم اقتصادی کشور را برای عبور از بحران تورم مثبت ارزیابی کرد و گفت: کشوری را که در دنیا به اقتصاد ابر تورمی معرفی کردند اکنون در مهار تورم و کنترل بیکاری موفق عمل کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی البته به نقصان های اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: مناطق آزاد دروازه اقتصاد کشورند و باید قوانین این مناطق بازنگری شود و مشکلات واحد های تولیدی این مناطق را در هیئت دولت مطرح خواهم کرد.

۱۲۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد کشور فعال هستند که بیش از ۳۰۰ واحد آن در کیش فعالیت می کنند.

تعدادی از سرمایه گذاران و تولید کنندگان کیش در نشست هم اندیشی اقتصادی حضور داشتند و نبود مواد اولیه برای تولید ، موانع ثبت سفارش کالا برای واردات و موانع صادرات از مهمترین مشکلات آنان بود که در حضور رئیس کل بانک مرکزی مطرح کردند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان