//
کدخبر: ۲۹۵۲۱۴ //
رئیس قوه قضائیه:

فرهنگ صلح و سازش سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

رئیس دستگاه قضا در جمع فعالان مدنی حوزه صلح و سازش ترویج این فرهنگ را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

 فرهنگ صلح و سازش سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

در جلسه دیدار مردمی رئیس دستگاه قضا با فعالان مدنی در حوزه صلح و سازش آیت الله رئیسی مسئله صلح و سازش و حل مسائل اجتماعی توسط خود مردم و جلوگیری از اختلافات به دادگاه را اصل مهمی دانست و اظهار داشت: راهکار عدم سازش، مشکلات اقتصادی پرداخت مهریه و مشکلات خانواده، دادگاه نیست.

به گزارش فرتاک نیوز،آیت الله رئیسی افزود: اگر مسائل و اختلافاتی بین دو نفر در جامعه ایجاد شود توسط پیشکسوتان قابل حل است و در این راستا حل مسائل توسط سازمان‌های مردم نهاد و سمن ها باعث کاهش سیر مراحل اداری میگردد.

 ایشان در ادامه قتل را جرم عظیمی دانست و بیان داشت:قصاص حق اولیا دم است ولی می توانند با گذشت خود را رها کنند و صلح و سازش در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

 رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: نقش سازمانهای مردم نهاد و شورای های حل اختلاف بر مبنای شرع و قانون اساس و اجرای صلح و سازش با مشارکت مردم نقش مهمی است و آخرین راهکار دادگاه و دستگاه قضایی است.

  وی گفت: خون بس نباید به بحران اجتماعی تبدیل شود و در این زمینه نقش سازمان های مردم نهاد و شورای حل اختلاف مهم است.

 وی از مسئولین‌فرهنگی و صاحبان تریبون خواست در حوزه صلح و سازش تلاش خود را افزون کنند تا شاهد کاهش جرائم باشیم و در صورتی که خشم بر فردی غالب شد و جرمی شکل گرفت موجب تسریع مسائل بعدی شوند.

رئیس دستگاه قضا ورود اطرافیان و افراد فرهیخته جامعه برای داوری را باعث کاهش ورودی پرونده ها و افزایش فرهنگ صلح و سازش همچنین کمک به آرامش اجتماعی دانست.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان