//
کدخبر: ۲۹۴۲۰۸ //

معاون رئیس جمهور: آزمون استخدامی فعلا حذف نمی‌شود / دورکاری کارکنان دولت در ادارات به معنی تعطیلی فعالیت آنها نیست

معاون رئیس جمهور گفت: دورکاری دوسوم کارکنان دولت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به معنی تعطیلی فعالیت آنها نیست و این کارمندان باید در خانه هم وظایف محوله را در ساعت اداری انجام دهند.

معاون رئیس جمهور: آزمون استخدامی فعلا حذف نمی‌شود / دورکاری کارکنان دولت در ادارات به معنی تعطیلی فعالیت آنها نیست

جمشید انصاری صبح امروز در بازدید از نحوه برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه پیام نور قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دورکاری دوسوم کارکنان دولت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به معنی تعطیلی فعالیت آنها نیست و این کارمندان باید در خانه هم وظایف محوله را در ساعت اداری انجام دهند.

به گزارش فرتاک نیوز، وی با اشاره به تفاوت میان تعطیلی کارمندان و دورکاری آنها افزود:‌ در برخی مقاطع به دلیل بحران همه‌گیری کرونا و قرمز شدن رنگ کرونا در یک استان کارمندان ادارات را تعطیل کرده‌ایم تا جلوی شیوع بیماری کرونا را بگیریم. بنابراین این تعطیلی‌ها هیچ ربطی به دورکاری نداشته و این کارمندان مجاز به دورکاری هم نبوده‌اند.

انصاری ادامه داد: اگر شهرستان یا استانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد، دوسوم کارکنان ادارات آن کاهش پیدا می‌کند تا جلوی تراکم جمعیت و انتقال کرونا در این ادارات گرفته شود.

خروج 70 هزار کارمند از بدنه دولت

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه از خروج 70 هزار کارمند از بدنه دولت در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دولت در حال حاضر 2 میلیون و 200 هزار نفر نیروی انسانی و کارمند دارد، باید تعداد این کارمندان سال به سال کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین جذب کارمندان جدید به بدنه دولت طوری انجام می‌شود که حجم دولت به مرور کوچک شود.

انصاری با بیان اینکه هر سال 3 درصد از کارکنان دولت در مسیر بازنشستگی و خروج از دولت قرار می‌گیرند، اضافه کرد: قطع کامل روند برگزاری آزمون استخدامی با توجه به خروجی سالانه نیروی انسانی از بدنه دولت و خدمات گسترده دولت در کل کشور ممکن نیست؛ چرا که اگر کمبود کارمند داشته باشیم، نمی‌توانیم طرح‌های توسعه کشور را پیش ببریم.

وی با تاکید بر اینکه نسبت خروجی به ورودی کارمندان دولت همواره رو به افزایش بوده است، ادامه داد: دولت در طول 2 دهه اخیر همواره به تدریج از تعداد کارمندان و کارکنان خود کاسته تا اهداف سند چشم‌انداز کشور در حوزه کوچک شدن دولت را محقق کند که مهمترین اصل آن کاهش ورودی کارمندان به دستگاه‌های دولتی در قیاس با میزان خروجی‌ها است.

لزوم واگذاری امور اجرایی به سمن‌ها

استاندار قزوین هم در این بازدید با تاکید بر چاق بودن بیش از حد دولت در حوزه نیروهای انسانی گفت: سیاست ما در استان قزوین هم کوچک کردن و چابک‌سازی دستگاه‌های اداری است که البته این کوچک‌سازی نباید خللی در انجام امور ایجاد کند و حتی در مواقعی که کارمند لازم داریم، نباید امساک به خرج دهیم.

هدایت‌الله جمالی‌پور واگذاری امور اجرایی به سمن‌ها و نهادهای بخش خصوصی را راه حل چابک‌سازی و رشد کشور و استان دانست و افزود:‌ برای کوچک‌سازی دولت ابتدا باید سمن‌ها را تقویت کرده و قدرت اجرای امور را در آنها بالا ببریم تا بتوانند در صورت واگذاری کارها طوری آنها را پیش ببرند که نارضایتی عمومی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: هر جا که بخش خصوصی قوی اعتماد کردیم، ضرر نکردیم؛ اما در مواقعی هم کارها را به سمن‌ها یا شرکت‌هایی سپرده‌ایم که فقط برای دولت هزینه ایجاد کرده‌اند و مردم هم امروز از عملکرد آنها شکایت دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۲۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان