//
کدخبر: ۲۸۷۷۰۱ //

مشاور مرحوم هاشمی: ناچاریم؛ باید مذاکره کنیم!

مشاور رسانه‌ای مرحوم هاشمی گفت: هر دولتی که روی کار بیاید چه دولت اصلاح‌طلب باشد چه اصولگرا و چه اعتدالی ناچار از مذاکره است. این که آمریکایی‌ها بدعهدی می‌کنند گزاره درستی است اما در عرصه سیاست این طور هم نیست که به هیچ چیز وفادار نباشند.

مشاور مرحوم هاشمی: ناچاریم؛ باید مذاکره کنیم!

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور رسانه‌ای مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: در کمتر مقطعی مثل مقطع کنونی، انتخابات یک کشور ضدامپریالیستی و انقلابی مثل ایران با انتخابات یک کشور دیگر آن هم ابرقدرت آمریکا گره خورده است. باید این گره را عاقلانه، هوشمندانه و مدبرانه باز کرد. هر دولتی که روی کار بیاید چه دولت اصلاح‌طلب باشد چه اصولگرا و چه اعتدالی ناچار از مذاکره است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: مذاکره هم فی نفسه امر بدی نیست. من دو مثال می زنم؛ یکی مذاکره با عراق در قضیه قطعنامه ۵۹۸ و پذیرش این قطعنامه در سال۶۷ است. در این سال ما نمی‌توانستیم به این قضیه بی اعتنا باشیم که جنگ گره خورده بود عراق دست برتر را پیدا کرده بود و ما باید به این مذاکره پاسخ می‌دادیم  و می‌رفتیم و رو در رو با عراق با وساطت سازمان ملل صحبت می‌کردیم که رسید به مرحله‌ آتش‌بس و نه صلح.

رجایی در ادامه گفت: به نظر من در مذاکره طرف نباید احساس کند که صرفا چیزی را از دست داده است. آقای هاشمی رفسنجانی نظرش این بود  و ما شاهد بودیم که گفتند بارها سلطان عمان می آید و می رود و پیام‌های آمریکا را می آورد، خب خود ما می‌نشینیم و با آمریکا صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: این که آمریکایی‌ها بدعهدی می‌کنند گزاره درستی است اما در عرصه سیاست این طور هم نیست که به هیچ چیز وفادار نباشند.

مشاور رسانه‌ای مرحوم هاشمی رفسنجانی در حالی این نقل و قول را از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرده است که وی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه دهه 60 تهران ملت فلسطین را از مذاکره پرهیز می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان