//
کدخبر: ۲۸۰۲۰۳ //

توضیحات محمود واعظی درباره آخرین وضعیت بازپس گیری اموال ایران از کره جنوبی

رئیس دفتر روحانی گفت: برای بازپس گیری اموال بلوکه شده توسط کره جنوبی با مقامات این کشور صحبت کردیم و حتی کار به تهدید هم کشیده شده است.

توضیحات محمود واعظی درباره آخرین وضعیت بازپس گیری اموال ایران از  کره جنوبی

 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بازپس گیری اموال ایران از  کره جنوبی اظهار داشت: با مقامات کره‌ای صحبت کردیم حتی کار به تهدید هم کشیده شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: هم‌اکنون مقدمات کارهای حقوقی شروع شده  و شاهدیم کره‌ای‌ها علامت‌های مثبتی نشان دادند، ‌منتظر اقدام ‌عملی آنها هستیم‌ در غیر اینصورت ما تصمیم‌های خود را اجرایی می‌کنیم.

واعظی در خصوص آخرین وضعیت کرونایی کشور و تصمیم‌های گرفته شده در این زمینه اظهار داشت: در سه تا چهار هفته قبل سفرهایی انجام شده و فعالیت‌هایی که خلاف دستورالعمل‌های ابلاغی بود صورت گرفته که  در نتیجه آن در یک مقطعی از یک هفته بعد تعداد مبتلایان اضافه شده است و از یک هفته تا 10 روز قبل تعداد بستری‌ها اضافه شده بود و امروز هم تعداد فوتی‌ها در حال افزایش است که نشان می‌دهد همیشه در ارتباط با کرونا از اول به فکر یک ماه بعد باشیم.  

وی افزود: اگر امروز میزان فوتی‌ها افزایش می‌یابد، حاصل اقدامات یک ماه قبل است، در ستاد ملی کرونا بارها در این رابطه صحبت کردیم، هفته قبل هم دکتر نمکی به عنوان رئیس کمیته سلامت و رحمانی فضلی به عنوان رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی و امنیتی از افزایش مبتلایان ابراز نگرانی کرده بودند و تاکید شده که باید مراقبت‌ها افزایش یابد

رییس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به رصد فضای کشور گفت: بنای ما بر این است که رصد کنیم و با دقت کار را دنبال کنیم و هر جا لازم هست مقطعی برای آن مورد خاص تصمیم گیری و اعمال کنیم به دلیل اینکه برای ما سلامتی مردان از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد. فردا رییس ‌جمهوری ساعت 11 با روسای کمیته‌های ستاد ملی کرونا جلسه داشته و روز شنبه هم جلسه ستاد ملی برگزار و در مورد همه این مسائل تصمیم‌گیری می‌شود.

وی درباره شدت شیوع کرونا برای صنوف گفت: باتوجه به تجربه موج اول ودوم کرونا خوشبختانه کمیته‌های زیر مجموعه ستاد ملی در تهران و استان‌ها این مهارت را پیدا کرده اند تا در مواجهه با مسائل، سریع عکس العمل نشان بدهند، برخی از فعالیت ها باید دستورالعمل با دقت بیشتری عمل شود و برخی دیگر هم باید عملا وقتی که شرایط سخت می شود، باید تصمیماتی را بگیریم که در مراحل قبل هم همین کار را انجام دادیم.

واعظی درباره اهمیت سند راهبردی ایران و چین گفت: سند 25 ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است،  روابط ایران و چین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است؛ این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

رییس دفتر رئیس‌جمهور افزود: سند 25 ساله هم بر روی روابط ایران و چین و هم در ارتباط مسائل منطقه تاثیر گذار است در دولت و همچنین محافل دیگر در این زمینه گفت و گو بحث کردیم و امیدواریم این سند در دولت دوازدهم نهایی به امضا برسد. وزیر امور خارجه (ظریف) در آینده‌ای نزدیک به چین سفر میکند و در این سفر به طور حضوری درباره برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند.  این سفر فرصت مغتنمی است و تیم اقتصادی هم همراه وی هستند که امیدواریم این موضوعات نهایی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان