//
کدخبر: ۲۷۷۰۵۹ //

ایران به هیچ‌ عنوان قصد مداخله در امور داخلی عراق را ندارد

سفیر ایران در عراق با تأکید بر اینکه ایران به هیچ‌ عنوان قصد مداخله در امور داخلی عراق را ندارد، تأکید کرد که تهران بهتر از هرکسی منافع ملی عراق را به رسمیت می‌شناسد.

ایران به هیچ‌ عنوان قصد مداخله در امور داخلی عراق را ندارد

«ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد در مصاحبه با وبگاه «المانیتور» در خصوص روابط ایران و عراق گفت‌: «روابط دوجانبه میان کشورها، اساساً (یک مسئله) داخلی است و به سیاست‌ خارجی هر کشور مربوط می‌شود. ما قصد مداخله در موضوعات داخلی را نداریم. عراق کشور دوست و برادر ما است و رهبران ما بهتر از هرکسی، منافع ملی آنها را به رسمیت می‌شناسد».

به گزارش فرتاک نیوز، وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از حضور نظامی آمریکا در عراق گفت: « ایران معتقد است که [ حضورآمریکا] تنها به افزایش ناامنی و رشد تروریسم منجر شده و به ایجاد مکانیسم استعمار منتهی خواهد شد».

این دیپلمات ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره تسلیحات «الحشد الشعبی» عراق گفت که این یک «موضوع داخلی است» و در ادامه تأکید کرد که ایران تمایل دارد شاهد «گسترش امنیت، نظم و بازسازی عراق باشد».

مسجدی در ادامه تأکید کرد که صرفنظر از هرگونه تصمیم عراق برای دادن مجوز برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی یا اخراج آنها، حمایت ایران از دولت عراق بی‌قید و شرط است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۰۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان