//
کدخبر: ۱۳۹۰۳۹ //

سفیر ایران بر حمایت از عراق در مرحله بازسازی تاکید کرد

ایرج مسجدی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در بغداد، در پیامی به نخست وزیر جدید عراق بار دیگر بر حمایت تهران از بغداد در مرحله بازسازی تاکید کرد.

سفیر ایران بر حمایت از عراق در مرحله بازسازی تاکید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

مسجدی روز پنجشنبه در پیامی ضمن تبریک به عادل عبدالمهدی نخست وزیر و وزرای کابینه وی به مناسبت کسب رای اعتماد پارلمان این کشور، گفت: ایران در مرحله بازسازی، افزایش ثبات سیاسی و امنیتی و تداوم مبارزه با تروریسم نیز همچنان حمایت خود از عراق را ادامه خواهد داد.

وی در این پیام ابراز امیدواری کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و همسایه عراق در زمان مسئولیت عبدالمهدی بیش از پیش گسترش یابد.

مسجدی همچنین در پیامی جداگانه به 'محمد علی حکیم' انتخاب وی بعنوان وزیر امور خارجه جدید عراق را تبریک گفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در این پیام تاکید کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مسجدی افزود: فرصت را مغتنم شمرده ضمن استقبال از این انتخاب بر سیاست اصولی کشورم در حمایت از تمامیت ارضی، گسترش دموکراسی، بالندگی و ثبات و امنیت در کشور همسایه، دوست و برادر عراق تاکید می کنم.

سفیر ایران در این پیام ابراز امیدواری کرده است که با حمایت های وزیر امور خارجه جدید عراق دو کشور شاهد گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط فیما بین و ارتقای همکاری در زمینه های مختلف باشند.

مسجدی همچنین برای حکیم توفیق روزافزون و برای ملت و دولت جمهوری عراق عزت و سربلندی آرزو کرده است.

'عادل عبدالمهدی' در جلسه چهارشنبه پارلمان عراق با کسب رای اعتماد نمایندگان مردم، بطور رسمی نخست وزیر قانونی این کشور شد.

پارلمان عراق همچنین به 14 وزیر از 22 وزیر پیشنهادی کابینه عبدالمهدی نیز رای اعتماد داد.

با رای پارلمان عراق محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه، ثامر الغضبان وزیر نفت، فواد حسین وزیر دارایی، نعیم الربیعی وزیر ارتباطات، علی بنکین وزیر مسکن، صالح الحسنی وزیر کشاورزی و احمد العبیدی وزیر جوانان شدند.

نمایندگان پارلمان عراق همچنین علی علاء عبدالصاحب را بعنوان وزیر بهداشت، عبدالله الجبوری وزیر صنعت، باسم الربیعی وزیر کار، لوی الخطیب وزیر برق، محمد هاشم وزیر تجارت، جمال العادلی وزیر امور آب و عبدالله العیبی نیز بعنوان وزیر حمل و نقل انتخاب کردند.

دولت جدید عراق امروز پنجشنبه رسما کار خود را آغاز کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۰۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان