//
کدخبر: ۲۷۱۷۴۷ //

۴ دلیلی که عربستان را از نزدیک شدن به موسوی مجد منصرف کرد

مهدی جهان تیغی فعال رسانه‌ای روایتی از برتری خاص سازمان اطلاعات سپاه بر سرویس امنیتی آل سعود نوشت.

۴ دلیلی که عربستان را از نزدیک شدن به موسوی مجد منصرف کرد
به گزارش فرتاک نیوز،
 
مهدی جهان تیغی فعال رسانه‌ای نوشت: با اعدام محمود موسوی مجد، یک پرونده دیگر از جاسوسان سازمان سیا و موساد در ایران در حالی به لحاظ قضائی بسته شد که ابعاد اطلاعاتی و ضدجاسوسی آن همچنان ادامه خواهد شد.

انتشار فیلم جزئیاتی از روابط محمود موسوی مجد حاوی چند نکته قابل توجه است:

۱_ موضوع قابل توجه درباره پرونده جاسوس ایرانی، مساله رغبت وی برای ارتباط با سرویس امنیتی عربستان و در مقابل بی میلی عجیب این نهاد امنیتی برای برقراری ارتباط با او است. با بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شده که سرویس امنیتی عربستان درباره برقراری این ارتباط یک ترس امنیتی قابل توجه داشته است. اما سوال این است که ماهیت این ترس امنیتی چیست؟!

۲_ ظن اولیه این است که این ترس ناشی از تجربه‌ای است که احتمالاً سرویس امنیتی عربستان در مواجهه با چنین افرادی داشته است. موضوعی که این فرضیه را تقویت می‌کند که سرویس امنیتی عربستان در موارد این چنینی قبلاً ورود داشته و پس از مدتی این مساله به ضداطلاعاتی آن برای خودشان تبدیل شده است.

۳_ موضوع بعدی نیز که این ترس مهم را توجیه می‌کند، ترس سرویس امنیتی عربستان از واکنش احتمالی سازمان اطلاعات سپاه بوده است. موضوعی که نشان می‌دهد که در موارد قبلی واکنش سازمان اطلاعات سپاه به سرویس امنیتی آل سعود آنقدر دردآور و سنگین بوده که این سرویس برای برقراری ارتباط با یک جاسوس جدید ایرانی آنهم در منطقه‌ای مهم همچون سوریه که به نوعی محل جنگ نیابتی ایران و عربستان محسوب می‌شود، در برآورد هزینه و تبعات آن تشخیص داده که به صرفه نیست!

۴_، اما شاید اصلی‌ترین دلیل ترس بزرگ امنیتی عربستان، آگاهی از اشراف بالای اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه بر موضوعات اساسی خاندان آل سعود باشد. فهرست اجمالی این اشراف می‌تواند حاوی اطلاعاتی درباره موضوعاتی مهمی همچون «جزئیات اختلاف میان خاندان سعودی و نحوه حذف رقیبان»، «فساد‌های مالی و اخلاقی شاهزادگان خاص دربار سعودی»، «واقعیت‌های قابل توجه از اقدامات پنهان آل سعود درباره سران برخی کشور‌های عربی»، «نقاط ضعف امکان امنیتی و اقتصادی استراتژیک عربستان» و همچنین «ارتباطات پنهانی خاص با رژیم صهیونیستی» باشد. طبیعی است که آگاهی بر اخبار پنهان چنین موضوعاتی توسط سازمان اطلاعاتی سپاه می‌تواند یک کابوس همیشگی و بازدارندگی قابل توجه برای سرویس امنیتی آل سعود باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۷۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان