//
کدخبر: ۲۶۶۷۳۵ //

جهانگیری: کالاهای اساسی باید سریعتر از بنادر ترخیص شوند

معاون اوّل رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر تخصیص ارز مورد نیاز برای ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، دستگاه های مرتبط را ملزم به فراهم ساختن شرایط برای واردات سریعتر این کالاها از بنادر کرد.

جهانگیری: کالاهای اساسی باید سریعتر از بنادر ترخیص شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر کشور عصر امروز(دوشنبه ۲ تیرماه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تاکید بر تخصیص ارز مورد نیاز برای ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، دستگاه های مرتبط را ملزم به فراهم ساختن شرایط برای واردات سریعتر این کالاها از بنادر کرد.

در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی،‌ راه و شهرسازی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان دستگاه های مربوطه برگزار شد،‌ پیرامون نحوه اختصاص ارز جهت ترخیص نهاده های دامی از بنادر کشور و نیز اتخاذ راهکارهایی جهت خرید کالاهای ضروری مورد نیاز کشور بحث و تبادل نظر شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و رییس کل گمرک کشور نیز در این جلسه بطور جداگانه گزارش هایی در خصوص آمار شناورهای حامل و در حال تخلیه کالاهای اساسی و میزان ذخایر این کالاها در انبارهای بنادر جنوبی وشمالی کشور ارایه کردند. بر اساس این گزارش ها بیش از سه میلیون و ۹۵ هزار تن کالاهای اساسی و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالاهای غیر اساسی در بنادر کشور وجود دارد.

در این گزارش ها با اشاره به نیاز کشور به کالاهای اساسی شامل گندم،‌ جو،‌ ذرت، دانه های روغنی، کنجاله، شکر، برنج و روغن خوراکی اشاره و راهکارهایی برای تامین ارز مورد نیازجهت ترخیص ارایه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۷۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان