//
کدخبر: ۲۶۶۲۲۷ //
یادداشتی از نادر دارستانی؛

از شایعه تا واقعیت / ورود محمود احمدی‌نژاد به کارزار انتخابات ۱۴۰۰

حضور احتمالی محموداحمدی نژاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 یکی از مهم ترین سوال های این روزهای مردم است.

از شایعه تا واقعیت / ورود محمود احمدی‌نژاد به کارزار انتخابات 1400

نادر دارستانی؛ انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در حالی سال 1400 برگزار خواهد شد که از هم اکنون نام گزینه‌های مختلفی هم چون: محمدباقرقالیباف، آیت‌الله ابراهیم رییسی و...برسر زبان‌ها جاری است که البته در این راستا یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور دوره‌های نهم و دهم می‌باشد، گزینه‌ای که در انتخابات دوره دوازدهم نیزبرای حضور در این کارزار اعلام آمادگی نمود ولی توسط اعضای شورای نگهبان صلاحیت او مورد تایید قرار نگرفت.

احمدی‌نژاد در حالی در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری  ثبت نام کرد که در اواسط سال 95 و بعد از از این که رهبر معظم انقلاب تلویحا با حضور او در انتخابات مخالف بود، یک روزبعد از اظهار نظر رهبر انقلاب، طی نامه‌ای به ایشان گفت: «ضمن تشکر از بیانات مهم حضرت عالی به استحضار می‌رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارم.»، اما در عمل این چنین نشد و او در ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ در این انتخابات نامزد شد. ولی صلاحیت وی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

او بعد از این اتفاق تا حدودی جنجال رسانهای به راه انداخت و جسته و گریخته اظهارنظرهای تندی را ارائه نمود ولی در نهایت ره به جایی نبرد و نزدیک‌ترین یاران خود را نیز در بند دید.

اما عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم که به دولت تدبیر و امید معروف است،فضا را برای بازگشت محمود احمدی‌نژاد و طیف نزدیک به او را از نگاه افکار عمومی فراهم نموده است و خیلی دور از باور نیست که در صورت حضور او در عرصه انتخابات ، نام او از صندوق‌های اخذ رای بیرون بیاید.

اما نکته اینجاست که آیا می‌توان با صراحت او را مورد تایید قرار داد و گفت که از فیلتر شورای نگهبان عبور خواهد کرد ، یا این که اگر بخواهد در عرصه انتخابات حضور داشته باشد، به سرنوشتی دچار خواهد شد که در دوره گذشته بر سر آن آمد.

جان کلام این که محمود احمدی‌نژاد را چند وقتی است که به دور از هیاهو و تبلیغات رسانه‌ای می‌بینیم، گویی که این چنین تصور می‌شود که به او گفته‌اند تا مدتی خبرساز نبوده و ساز مخالف را کوک نکن تا ببینیم چه می‌شود، توصیه‌ای که بعید نیست به او شده باشد تا در صورتی که فضا برای حضورش مهیا بود ، چراغ سبزی به او داده شود و ثبت نام کند، اتفاقی که بعید نیست و باید دید و به انتظار نشست که آیا او می‌تواند در مدت باقی مانده هم چنان سکوت اختیار کند یا این که باز هم در ماه‌های آینده باید شاهد صحبت های جنجال برانگیز او باشیم .

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان