//
کدخبر: ۲۶۶۱۶۱ //
نادر دارستانی سردبیر فرتاک نیوز:

اختصاصی/ از حرف های مفت تا حرف حساب؛ نمره قبولی در اولین نطق دکتر سارا فلاحی

نماینده مردم ایلام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اولین نطق خودبا شجاعت قابل تحسین و سخنان کوبنده، حاضرین را تحت تاثیر قرار داد.

اختصاصی/ از حرف های مفت تا حرف حساب؛ نمره قبولی در اولین نطق دکتر سارا فلاحی

نادر دارستانی؛  مقام معظم رهبری در سی‌ام خرداد 97در جمع نمایندگان مجلس دهم با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)، فرمودند: حضرت امام گفته‌اند «مجلس عصاره‌ی همه‌ی فصائل ملت است». دقت کنید، نگفتند عصاره‌‌‌ی همه‌ی خصلت‌های ملت. این سخنان مقام معظم رهبری بیانگر این موضوع است که نمایندگان منتخب مردم باید دارای فضائل خوب ملت باشند تا بتوانند در جهت تصویب قوانین راه‌گشا و هم چنین نظارت دقیق بر اجرای صحیح آن، مسیر را برای رشد و توسعه کشور فراهم نمایند و این امر مهم با انتخاب افراد شایسته‌، عالم به مباحث روز، شجاع و... محقق می‌گردد تا بتوانند ضمن تصویب قوانینی که برای پیشبرد جامعه مفید است، با نظرات دقیق براجرای صحیح قوانین توسط مجریان، مسیر پیش‌روی کشور را هموارتر نمایند و بر همین اساس اگر افراد نخبه و یا به عبارتی عصاره‌های فضائل ملت در آن نباشند، معلوم نیست چه بر سر کشور خواهد آمد.

و اما یکی از آفت‌های ادوار گذشته مجلس شورای‌اسلامی که در نهایت منجر به این گردیده تا مناطق‌های توسعه نیافته نتوانند در راستای کاهش فاصله با دیگر مناتطق توسعه یافته موفق عمل نمایند، عدم حضور نمایندگان توانمند در شهرستان‌های محروم بوده است و آن‌‌‌ها به دلیل شرایط خاصی که داشته‌اند، (به غیر از موراد استثنایی که وجود داشته است)، نتوانستته‌اند در دفاع از حقوق موکلین خود گام‌های اساسی بردارند و حتی خیلی وقت‌ها دیده شده که نماینده‌ای چهار سال در مجلس شورای اسلامی حضور داشته، ده‌ها نطق در جلسات رسمی و غیر رسمی انجام داده است، اما هیچ کس نامی از او به یاد نمی‌آورد یا این که اینقدر نطق‌های ضعیف داشته‌اند که حضور و یا عدم حضور آن‌ها در مجلس تفاوتی نداشته است!

اما خوشبختانه در مجلس یازدهم شاهد حضور یک نماینده از خطه محروم ایلام هستیم که در اولین نطق خود توجه خیلی از رسانه‌ها را به خود جلب کرده است، به طوری که صحبت‌های او بازتاب بسیاری در شبکه های اجتماعی داشته و از ایشان به عنوان یک بانوی شجاع و سخنور صحبت به میان آمده است.

دکتر سارا فلاحی در اولین نطق خود آن‌چنان کوبنده صحبت کرد که باید به احترام مردمی که او را انتخاب کرده‌اند، بلند شده و ادای احترام کرد.

صرف نظر از نطق مناسب، در لحظات پایانی‌ سخرانی‌اش و در حالی که زمانش به پایان رسیده وبا تذکر رییس حاضر در مجلس روبرو گردید تا به صحبت‌هایش پایان دهد، گفت: این همه حرف مفت در مملکت زده می‌شود، بگذارید مردم چهار کلمه حرف حساب بشنود.

او اعتراض داشت که چرا باید در مجلس یازدهم نمایندگان مدام کاغذ به دست در حال برگزاری جلسه برای تشکیل فراکسیون و.... باشند .

جان کلام این که دکتر سارا فلاحی در اولین نطق خود نشان داد که نیامده است در مجلس یک تماشاچی باشد، او آمده است وسط میدان تا بازیکن تعیین کننده‌ای باشد و این دارای ارزش بوده و امید است او هم چنان به مسیرخود در دفاع از حقوق ملت ادامه دهد و دیگر نمایندگان مناطق محروم نیز هم چنین در دفاع از حقوق ملت با صدای رسا حرف‌های خود را از تریبون مجلس عنوان نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۱۶۱ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    سلام
    دو دوره قبل خانم دکتر عالی ا ز منطقه محروم سیستان (زابل) هم نطق های ک وبنده ای داشت خدا به این خواهران پر تلاش و حق گو توفیق دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان