//
کدخبر: ۲۶۴۶۲۲ //
فریدون عباسی:

اگر آمریکا می‌خواهد مذاکره کند باید به برجام برگردد!

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سیاست ثابت ایران مذاکره نکردن با آمریکا است، گفت: اگر بنایی هم بر مذاکره باشد تنها در قالب برجام بوده که آن هم منوط به وجود ضمانت بین المللی و برداشتن تحریم‌ها و دادن خسارت به ایران است.

اگر آمریکا می‌خواهد مذاکره کند باید به برجام برگردد!
به گزارش فرتاک نیوز،

فریدون عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار، در واکنش به توییت رئیس جمهور آمریکا درباره توافق با ایران گفت: این اقدام و موضع‌گیری‌های آمریکا همچون گذشته مصرف داخلی برای کشور خودشان دارند، آنها می‌خواهند فرافکنی کنند تا مطالب و مناقشات را به گردن جمهوری اسلامی بیندازند.

وی توضیح داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، سیاست ثابت ما با آمریکا این است که مذاکره نمی‌کنیم، تبادل زندانیان در شرایط فعلی هم یک موضوع هم وزنی است یعنی ممکن است ما افرادی را از آنها داشته باشیم و آنها هم افرادی از ما داشته باشند البته که زندانیان ما در داخل آمریکا مشکلی نداشته و آمریکایی ها به دلایل سیاسی آنها را دستگیر می‌کنند تا بتوانند باج خواهی کنند. در نهایت فکر نمی‌کنم این موضوع در روابط ما تاثیری بگذارد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آمریکا می‌خواهد مذاکره کند باید به برجام برگردد و مذاکره هم با سایر کشورهای عضو برجام باشد همچنین ضمانت نامه بین المللی و تعهد نامه‌ای را به ما بدهند تا ما ادامه مذاکرات را در قالب 5+1 ادامه دهیم این یعنی مذاکرهِ تنها با آمریکا صورت نمی‌گیرد.

عباسی افزود: شرط دیگر ادامه مذاکرات هم دادن خسارت خارج شدن آمریکا از برجام و برداشتن تحریم‌ها است ما مذاکره را فقط در قالب برجام و منوط به دادن تعهد و ضمانت بین المللی انجام می‌دهیم آمریکا باید تحریم‌های برجام را بردارد و خسارت دهد تا قابلیت مذاکره وجود داشته باشد.  ما چارچوب جدیدی برای مذاکره متصور نیستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۶۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان