//
کدخبر: ۲۶۳۹۳۶ //

آمریکا؛ حمایت از خشونت تانقض حقوق بشر

آمریکا؛  حمایت از خشونت تانقض حقوق بشر

روح الله زرین تحلیلگر رسانه در حوزه بین الملل ومسائل سیاسی در مورد رویدادهای اخیر شهر مینیاپولیس کشور امریکا در یادداشتی کوتاه می نویسد.در روزها اخیر شاهد موج آشوبهای خیابانی در ایالات مختلف کشور آمریکا هستیم که به دلیل نقض حقوق بشر، مردم آن کشوردست به اعتراض و آشوبهای خیابانی زده اند.

 

آمریکا ضد حقوق بشر

در هفته گذشته پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا  بدون توجه به حقوق شهروندی اقدام به قتل یک شهروند سیاه پوست می کند و این حرکت ضد حقوق بشری پلیس آمریکا موجب خشم و اعتراضات گسترده ایالات مختلف در آمریکا می شود.این حرکت اعتراضی مردم موجب واکنش گسترده گارد ملی کشور آمریکا می شود و پلیس برای سرکوب مردم دست به هر اقدامی برای فروکش کردن این آشوبهای خیابانی می کند.

 

حمایت از خشونت

با وجود خشونت پلیس آمریکا رفتاردونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور موجب شوک مردم این کشور و سراسر دنیا می شود چرا که در پیام توئیتری اعلام می کند معترضان به قتل این سیاه پوست(جرج فلوید) را در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا اوباش دانست و تهدید کرد که هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش قرار خواهند گرفت و در توئیت دیگری نوشت که نمی‌تواند تنها نظاره گر رخدادهای شهر مینیاپولیس باشد.

 

نقض حقوق بشر

این نوع برخورد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیانگر نقض حقوق بشر و حمایت از نژاد پرستان است که موجب اعتراض مردم شهر مینیاپولیس در آمریکا شده است به گونه ای که پس از روزها از قتل سیاه پوست ساکن این شهر توسط پلیس آمریکا شاهد اوج گیری آشوبهای خیابانی و به آتش کشیدن این شهر هستیم.

 

بیداری از خواب خوش

حال وقت آن رسیده حامیان حقوق بشر آمریکایی با چهره واقعی دونالد ترامپ و رهبران خودخواه کشور آمریکا آشنا شوند و آگاه باشند این سیاستمداران نژاد پرست ضدحقوق بشر هستند و هیچ اصول و اعتقادی به انسانها در هیچ جای دنیا حتی در کشور خود ندارند.و از خواب خوش غفلت بیدار شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۹۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان