//
کدخبر: ۲۶۰۳۴۸ //

مجلس یازدهم به حقوق کارگران، معلمان و بازنشستگان توجه کند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: مجلس یازدهم باید یکپارچه به فقرا و تلاش برای آنها معتقد باشند. آنها باید به حقوق کارگران، معلمان، کارمندان و بازنشستگان توجه کنند. در این صورت، می‌توانند توفیق یابند.

مجلس یازدهم به حقوق کارگران، معلمان و بازنشستگان توجه کند
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا محجوب در مورد عملکرد مجلس دهم گفت: اساسا بیشتر مجالس شبیه هم هستند. گاها مطالبی نوشته می‌شود و مجالس را با هم مقایسه می‌کنند. این نوشته‌ها علمی نیست. حوادثی در چند ماه اخیر اتفاق افتاد که نمی‌توان آنها را به حساب ضعف مجلس گذاشت. صد البته بهتر این بود که مجلس عملکرد بهتری داشته باشد ولی نمی‌توان گفت که مجلس قصوری کرده است.

وی با بیان اینکه «بسیاری از مسائل بیرون مجلس اتفاق می‌افتد» گفت: اگر کسانی سعی دارند مجلس را متهم کنند، باید با سند و مدرک حرف بزنند. انتساب قضاوت‌های یک سویه به مجلس دهم، خلاف انصاف است. اگر کسانی اینگونه قضاوت می‌کنند مطمئن باشند که فردا روز راجع به خودشان اینگونه قضاوت می‌شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس دهم ضمن تأکید بر اینکه بر هر مجلسی می‌توان انتقاداتی را وارد کرد، اظهار کرد: مگر می‌شود ۲۹۰ نماینده کاملا خوب داشته باشیم؟ مگر می‌شود همه قوانین، حسن باشد؟ نوع بشر و تصمیماتش اینگونه است که بدی‌هایی دارد. بسیاری از قضاوت‌ها راجع به مجلس دهم اما ناشی از تحلیل و تحقیق کافی نیست بلکه ناشی از طمع‌ها و اهداف بعضی افراد است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: رئیس مجلس، هیئت رئیسه و همه نمایندگان باید راجع به عملکرد مجلس دهم حرف بزنند. باید ضعف‌ها و اشکالات را خاضعانه بپذیریم. مجلس یازدهم ان‌شاءلله پرشتاب شروع خواهد کرد و سعی می‌کنند که ضعف‌های مجالس قبلی را نداشته باشند. دهم یا یازدهم بودن مجالس مهم نیست. برای مردم این مهم است که مجلس مشکلات آنها را رفع کنند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس، «مسئله اهمیت دادن به اقشار ضعیف» را به مجلس یازدهم پیشنهاد کرد و گفت: مجلس یازدهم باید یکپارچه به فقرا و تلاش برای آنها معتقد باشند. به همه افراد منتخب تبریک می‌گویم و متقاضی این هستم که به حقوق کارگران، معلمان، کارمندان و بازنشستگان توجه کنند. در این صورت، می‌توانند توفیق یابند. در غیر این صورت، قضاوت‌های خوبی راجع به این مجلس صورت نخواهد گرفت.

محجوب در پاسخ به این پرسش که مجلس دهم چه فرصت‌هایی را نادیده گرفته؟، گفت: من در مقام نقد نیستم. حرف‌هایم را در مجلس با صراحت گفته‌ام. سخنانم انتقادی بود و در بعضی موارد افرادی را خطاب می‌کردم و بعضی ناراحت می‌شدند. پس فکر می‌کنم گفتنی‌ها در این مورد گفته شده است. هم‌اکنون حمله به مجلس دهم‌ زیاد است و ما باید علی‌رغم همه انتقادات، از مجلس دهم دفاع کنیم که در اصل دفاع از نهاد مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: کمیسیون‌های مجلس دهم به شدت تحقیق محور بودند و این باعث شد بعضی تصمیمات به کندی گرفته شود. نمایندگان اما به دنبال نظرات کارشناسانه بودند به همین علت ممکن بود مجلس چالاک‌تر و در عین حال پراشتباه‌تر تصمیم بگیرد.

وی «وظیفه نظارتی» مجلس دهم را ضعیف دانست و گفت: بانک‌ها، موسسات مالی و شرکت‌ها نیازمند مراقبت و نظارت هستند. عوامل مختلفی نظارت مجلس را ناممکن می‌کرد که باعث انفعال مجلس می‌شد. ضمن تحقیق و تفحص‌های زیادی که در مجلس دهم صورت گرفت، کشور بیش از این ‌نیازمند نظارت است. باید گفت که هنوز چرخ‌های نظارتی مجلس کند است. نظارت از قانون‌گذاری مهم‌تر است. مجلس در حوزه قانون‌گذاری باید به اصلاح و خذف قوانین اضافی - خصوصا در زمینه مالی -بپردازد.

محجوب در پایان در انتقاد از قوانینی که در یک ماه گذشته در دستور صحن علنی بود، گفت: به نظرم مجلس در یک ماه گذشته، با شتاب‌زدگی تصمیم گرفت. حذف چهار صفر از پول ملی، در بلند مدت آوار غیرقابل پیش‌بینی دارد. مجلس باید در مورد فوریت‌های‌ در بحران کرونا می‌پرداخت. مثلا می‌توانستیم فاصله‌گذاری فیزیکی را قانونی کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان