//
کدخبر: ۲۵۳۸۵۸ //
عضو هیئت رئیسه مجلس:

برخی نمایندگان در جلسات دیجیتالی آنلاین نشدند

عضو هیئت رئیسه مجلس توضیحاتی درباره دلایل برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت حضوری در هفته آینده ارائه کرد.

برخی نمایندگان در جلسات دیجیتالی آنلاین نشدند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران‌ با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر عدم برگزاری جلسات علنی مجلس، توضیح داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بنای هیئت رئیسه بر این بود که جلسات علنی و حضوری برگزار شود، اما در عین حال مرجعی به نام ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود دارد و باید به تصمیمات و تشخیص های پزشکی این ستاد احترام گذاشت و آن را عملی کرد. 

نماینده مرم تهران در مجلس ادامه داد: از این رو وقتی دو بار تصمیم به برگزاری جلسه علنی و حضوری گرفته شد با مخالفت رسمی وزیر بهداشت رو به رو شدیم، بنابراین نمی توان گفت فرار از مسئولیت وجود داشته،  بلکه احترام به تشخیص پزشکی مقامات بوده است و در جامعه قانونمند این حداقل وظیفه ای است که  در مقابل مراجع قانونی باید رعایت شود.  

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: در چند مرحله اقدام به برگزاری جلسات با فناوری دیجیتالی دوسویه  شد اما برخی  نمایندگان به هر دلیل آنلاین  نشدند و در  جلسه دیجیتالی دوسویه که برگزار شد  نصاب حاصل نشد. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: در همان جلسه دیجیتالی تصمیم گرفته شد با رعایت پروتکل های بهداشتی جلساتی را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده داشته باشیم تابه انتظار برخی از همکاران پاسخ داده شود. 

وکیلی به دلایل به حدنصاب نرسیدن جلسات مجازی پرداخت و گفت: اولا برخی از نمایندگان به اینترنت متصل نشدند و مجموعه ای از مشکلات دست به دست هم داد تا ما به لحاظ عددی به نصاب لازم برای اینکه جلسه  را به صورت دیجیتالی  اداره کنیم و اطمینان حاصل شود که برای رای گیری ها و تصمیم گیری های کلان را داریم، فراهم نشد؛ این عوامل دست به دست هم داد تا تصمیم گرفته شود هفته آینده نشستی علنی و حضوری داشته باشیم. 

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: البته آخرین جلسه دیجیتالی ما نزدیک به حدنصاب بود و  پیش بینی می کنیم اگر بخواهیم جلسه دیجیتالی دیگری  داشته باشیم، حتما به نصاب لازم دست پیدا می کنیم، اما با توجه به نظر و تصمیم هیئت رئیسه، تصمیم گرفته شد که هفته آینده دو روز صحن علنی برگزار شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۸۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان