//
کدخبر: ۲۵۲۹۴۱ //

"آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم"

اهالی سفلی روستای حسن گاوداری شهرستان سیروان در حسرت آب آشامیدنی هستند

"آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم"

به گزارش فرتاک نیوز ایلام ؛طرح آبرسانی روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان از محل کوه طبیعی"تیپ سان" و بخشی از آن از مجتمع سرابکلان تامین می شود ولی بدلیل اینکه لوله کشی آن مربوط به قبل از انقلاب است، بیشتر لوله های آن به مرور زمان از بین رفته و از طرفی با توجه به بافت روستا ، عادلانه توزیع نشده است.

"آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم"، این ضرب المثل برای اهالی روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان صدق می کند. آب منبع ذخیره روستای مذکور، زیاد ولی بدلیل قدیمی بودن شبکه آبرسانی، تعداد کثیری از اهالی این روستا از آب آشامیدنی بی بهره هستند.

منبع آب روستای مذکور با توجه به افزایش جمعیت جوابگوی همه اهالی روستا نیست و برخی از خانوارها دارای آب زیاد و برخی از این نعمت خدادادی محروم هستند و هرچه به مسئولان ذیربط مراجعه می کنند، جواب قانع کننده ای نمی شنوند.

مدت چند سالی است که لوله آب در مسیر ارسالی به منبع آب شکسته ولی تاکنون توسط آب و فاضلاب روستایی منطقه ترمیم نشده و روز به روز به تعداد خانوارهای فاقد آب آشامیدنی افزوده می شود.

تصاویری که می بینید نه طرح کشاورزی مدرن و یا آبیاری قطره ای است که باعث اشتغالزایی جوانان شود، بلکه شکستگی لوله آب روستایی که برخی از اهالی این روستا به هر در و دیواری زدند تا مسئولان مشکل آب آنها را حل کنند ولی متأسفانه تاکنون این مهم محقق نشده و این نعمت خدادادی چند سالی است که در طی بی تدبیری مسئولان به هدر می رود.

خانوارهایی که در فصل بهار در حسرت آب آشامیدنی به سر می برند در گرمای تابستان چه کنند،با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم برای رعایت مسائل بهداشتی، انتظار میرود مسئولان آب و فاضلاب روستایی برای رفع مشکلات آنان چاره اندیشی کنند.

روستای مذکور از لحاظ امکانات بهداشتی و غیره در مضیقه می باشد ، وجود فضولات دامی در داخل روستا و عدم اجرای کامل طرح هادی مشکلی دیگر است که به مشکلات آن اضافه شده است. عدم آنتن دهی تلفن همراه، نبود اینترنت و نبود پل ارتباطی برای تردد مردم در فصل بارش تنها بخشی از مشکلات این روستاست که تاکنون به آن توجه نشده است.

از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 400 خانوار از این روستا به شهر های ایلام و تهران مهاجرت کرده اند و این زنگ خطری است که به صدا درآمده و اگر مسئولان به مشکلات آنان توجه نکنند به یقین این منطقه در آینده ای نه چندان دور، خالی از سکنه خواهد شد.

احداث پل، برای ارتباطی اهالی این روستا و دیگر روستاهای همجوار ضروری است و اگر مریض اورژانسی داشته باشند، به یقین تلف خواهد شد.

نویسنده؛محمدکریم ویسی 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان