//
کدخبر: ۲۵۳۵۷۱ //
رحمانی‌فضلی:

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بدون وقفه حتی در روز۱۳فروردین اجرا می‌شود

وزیر کشور گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بدون هرگونه وقفه، حتی در روز ۱۳ فروردین اجرا می‌شود.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بدون وقفه حتی در روز۱۳فروردین اجرا می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

صبح امروز (سه‌شنبه) نشست ویدئو کنفرانس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با معاونین وزارت کشور که در پایان چهارمین روز از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، رحمانی فضلی پس از استماع گزارش استانداران از روند اجرای طرح، با مرور آثار اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، گفت: با استمرار پیگیری‌ها و نظارت‌های جدی استانداران، طرح تا پایان دوره اجرا، در شرایط مناسب، اجرا شده و به عنوان حلقه مکمل مجاهدت کادر درمانی کشور، موجب صیانت از سلامت جامعه باشد.

وی افزود: از منظر مدیریتی اجرای هماهنگ و متناسب طرح در سراسر کشور و پرهیز از افراط و تفریط در اجرای آن یکی از عوامل توفیق طرح و جلب همراهی مردم و هماهنگی دست‌اندرکاران بوده است و همین شرایط باید بدون هرگونه وقفه تا پایان اجرای طرح و از جمله در روز ۱۳ فروردین دنبال شود.

رئیس شورای امنیت کشور همچنین با اشاره به هماهنگی‌های بسیار مؤثر موجود بین بخش‌های مختلف دست اندرکار از قوای مختلف در استان‌ها برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، اظهار داشت: حضور و تدابیر مؤثر استانداران منشأ این هماهنگی است و بحمدالله استانداران و همکارانشان با روحیه قوی و با انگیزه‌های دینی و ملی، پای کار هستند و شرایط را در استان‌ها مدیریت می‌کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات مؤثر شهرداری‌ها و طرح‌های خودجوش دهیاری‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خواستار حمایت‌های استانداران از این اقدامات شد و ادامه داد: انصافاً شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خوب وارد این عرصه شدند و خوب همکاری کردند.

وی با تأکید بر اهمیت تداوم همراهی و جلب رضایت مردم از طرح، خواستار استمرار فعالیت‌های مؤثر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی و ستادهای استانی و ادامه همکاری مطلوب رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در سراسر کشور برای اقناع عمومی شد.

وزیر کشور ضمن اشاره به پیش‌بینی‌های قانونی موجود برای برخورد با پخش اخبار جعلی، شایعات و گمانه زنی‌های مخرب آرامش عمومی، عنوان کرد: ستادهای استانی باید از این ظرفیت‌ها، در جهت صیانت از آرامش افکار عمومی استفاده کنند؛ اما در عین حال، مدیریت جامع امور را به پیش ببرند و در عرصه کنش‌ها و واکنش‌های غیرسازنده مستهلک نشوند.

رحمانی فضلی با اشاره به گزارش‌ها در خصوص مشارکت‌های اجتماعی در مقابله با کرونا تاکید کرد: مشارکت خیرین در روند درمان بیماری کرونا موجب افتخار و در عین حال قابل توسعه است. بدین منظور، بایستی اقدامات خیرین به نحو مطلوب و مؤثری منعکس شده و در رسانه‌ها بازتاب یابد.

در نشست ویدئو کنفرانس وزیر کشور با استانداران سراسر کشور، که شامگاه روز گذشته نیز برگزار شد، استانداران، گزارش خود درخصوص میزان کاهش سفرها، کاهش مصرف بنزین، روند درمان بیماری در استان، شرایط طرح غربالگری سلامت و وضعیت استقرار تیم‌های کنترل بهداشتی و انتظامی در ورودی شهرهای هر استان را ارائه کردند.

نمایندگان عالی دولت در استان‌ها، همچنین روند مشارکت خیرین در درمان بیماری کرونا بعلاوه آمار مربوط به توقیف و جریمه خودروها ارائه و از همراهی گسترده مردم ابراز خشنودی کردند.

استانداران در این نشست ویدئوکنفرانس با تاکید بر انجام حداقل برخوردهای انضباطی و انتظامی در چارچوب قانون در اجرای طرح که با توجه به استقبال گسترده مردم اقناع عمومی به دست آمده است، آمار مربوط به موارد اعمال جرایم رانندگی، توقف خودرو، ابلاغ اخطاریه یا پلمپ واحدهای صنفی و همچنین خودروهای بازگشت داده شده در مبادی ورودی شهرها را ارائه کردند.

نمایندگان عالی دولت در سطح کشور همچنین نقطه نظرات خود در خصوص مؤلفه‌های تصمیم گیری در خصوص مدارس و دانشگاه‌ها، ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و همچنین حمایت از کادر درمانی فعال در روند درمان بیماری کرونا را در گفتگوی ویدئوکنفرانس با وزیر کشور مورد تبادل نظر قرار دادند.

نمایندگان عالی دولت همچنین دغدغه‌های خود درخصوص اثرپذیری تولید در بخش کشاورزی و همچنین روش‌های مدنظر برای حمایت‌های اجتماعی و معیشتی از اقشار مختلف مردم از جمله فعالان اصناف غیرضروری را مورد تبادل نظر قرار دادند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۵۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان