//
کدخبر: ۲۵۱۶۷۶ //

ظریف: ایران برمی‌خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می‌شکند

وزیر خارجه با بیان اینکه آمریکا می‌کوشد از طریق افزایش مستمر لایه‌ها و عمق تحریم‌ها ایران را به یک جزیره محصور در اقیانوسی از تهدیدها و رنج‌ها تبدیل کند، گفت: ایران برمی‌خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می‌شکند.

ظریف: ایران برمی‌خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می‌شکند
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در آستانه سال نو در پیامی به ملت ایران و هموطنان خارج از کشور و همه کسانی که نوروز را گرامی ‌می‌دارند، گفت: نوروز بر ملت ایران و همه اقوام و ملل این جغرافیای بزرگ نوروزی مبارک، نوروز در گذر نسل‌ها و عصرها چنان به زیور معنا آراسته شده که برای آغاز هر سال و دوران سخنی دارد. مولانا نوروز را فتح بابی می‌داند برای غلبه اعتدال و عدالت بر سردی و بی برگی. گر خزان غارتی مر باغ را بی برگ کرد، عدل سلطان بهار آمد برای فتح باب.

وی افزود: سال پراندوهی گذشت، فروردین سیلاب، آبان زلزله و بلوا، دی داغ سردار بزرگ ایران، عزاداران کرمان و جانسوختگان آسمان و بهمن و اسفند بیماری و تحریم.

ظریف گفت: کرونا البته یک ویروس عالمگیر است، اما در همه جا به یکسان قربانی نمی‌گیرد، ما همیشه و به درستی گفته‌ایم تحریم‌ها ظالمانه است، ولی کرونا حقیقت این ظلم را بر جهان آشکار کرد.

وزیر خارجه افزود: تحریم سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تروریسم اقتصادی و تحریم تعبیه شده بود. وقتی حق ملتی در دسترسی به دارو، غذا و سایر اقلام بشردوستانه سلب شد، در مقایسه با سایر کشورها در موقعیتی نابرابر و آسیب پذیرتر قرار می‌گیرد.

*قول می‌دهم که در سال جاری با بی عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه کنم

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه نوروز همان عهد و اراده‌ای است که ما با خویش و دیگران می‌بندیم برای فردایی بهتر و سالی نیکوتر، اظهار داشت: من به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد می‌دانم و به شما قول می‌دهم که در سال جاری با بی عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه کنم. نامه من به دبیرکل ملل متحد در حقیقت بیانیه همین مبارزه بود. 

*برای مبارزه با تحریم و کرونا نیازمند یک خانه تکانی ذهنی هم هستیم

وی گفت: اجازه دهید در همین لحظات آغاز سال جدید صادقانه عرض کنم برای مبارزه با تحریم و کرونا نیازمند یک خانه تکانی ذهنی هم هستیم. این مبارزه به ما لزوم نوسازی در شیوه حکمرانی را آموخت. نوروز آنگاه خجسته خواهد شد که ما از بند برخی توهمات در سیاست داخلی و خارجی و نسبت میان این دو رسته باشیم. برای مبارزه با تحریم‌ها باید با همه اشکال گوناگون خودتحریمی وداع کنیم و وارد عصر جدید دیپلماسی شویم. در دنیای امروز دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی عمومی و بدون ظرفیت سازی در سازمان‌های مدنی به جایی نخواهد رسید.

ظریف افزود: مبارزه ضد کرونایی ملت ما در همین مدت کوتاه مرز بین ایرانیان مقیم خارج و داخل را از میان برداشته است. ایرانیان میهن دوست با مشاهده خطر کرونا، مرزبندی‌ها را به کناری نهاده و سلامتی و بقای مردم خود را بر صدر همه مرزبندی‌ها نشاندند. این رویکرد ملی متقابلا مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. امروز مرزها از خطوط خودی و غیرخودی مرسوم نمی‌گذرد از خطوط مخالف و موافق حاکمیت نمی‌گذرد. هر آن کس که در جانب زندگی هموطنان خود مستقر شده و به طور توامان با مرگ پراکنی تحریم‌ها و کرونا مبارزه می‌کند، ایرانی است و خودمانی.

وزیر خارجه در پایان بیان کرد: به هم میهنان خود در هر نقطه گیتی عرض می‌کنم که امروز وطن به کمک شما نیازمند است بیش از هر زمان دیگر. آمریکا می‌کوشد از طریق افزایش مستمر لایه‌ها و عمق تحریم‌ها در نهایت کشورمان را به یک جزیره محصور در اقیانوسی از تهدیدها و رنج‌ها تبدیل کند و در مقابل نوروز پیروز، الهام بخش ایران است. ایران باز می‌آید و برمی‌خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می‌شکند.

باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم وین چرخ مردمخوار را چنگال و دندان بشکنم. شاد و سربلند باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۶۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان