//
کدخبر: ۲۴۹۶۱۰ //

پیشنهاد برخی نمایندگان برای تعطیلات جدید

بسته‌های تشویقی برای گذر از بحران کرونا یکی دیگر از مسائلی بود که روز گذشته در جلسه نمایندگان مجلس با وزیر بهداشت مطرح شد.

پیشنهاد برخی نمایندگان برای تعطیلات جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه شهروند نوشت: همایون ‌هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، درباره این مسأله گفت: «مسأله عمده ما دادن مشوق‌های اقتصادی به مردم بود.»

او درباره پیشنهاد تعطیلی یک‌هفته‌ای پس از اردیبهشت‌ماه برای کاهش سفرهای نوروزی هم گفت: «به نظر هر کاری باید انجام داد تا زنجیره بیماری قطع شود.»

همچنین قاسم میرزایی نیکو با استقبال از این ایده به «شهروند» گفت: «به نظر من هم این ایده خوبی است و باعث می‌شود مردم به تعلیق سفرهای نوروزی خود تشویق شوند. این که دولت اعلام کند تعطیلی پس از اردیبهشت‌ماه داشته باشیم قطعا موثر خواهد بود.»

غلامرضا حیدری هم از دیگر نمایندگانی است که از این ایده استقبال می‌کند. او درباره این مسأله گفت: «به نظر من این ساز و کارهایی است که می‌توان درباره این موضوع در نظر گرفت. باید از جامعه‌شناسان و روانشناسان کمک گرفت. مسأله فراتر از درمان پزشکی شده است.»

پیشنهاد تشویقی تعطیلی پس از اردیبهشت‌ماه در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد دولت هم ایده‌هایی برای کم شدن سفرهای نوروزی دارد. یکی از مهم‌ترین ایده‌های دولت کم کردن سهمیه نوروزی بنزین است. روز گذشته، علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره این مساله گفت: «دولت تلاش می‌کند سهمیه بنزین نوروزی در صورت تصویب نهایی، برای فرصتی مناسبت‌تر و بعد از شکست کرونا به کارت‌های سوخت واریز کند و مورد استفاده قرار گیرد.»

ربیعی در توضیح اختصاص سهمیه بنزین نوروزی و زمان واریز آن به کارت‌های سوخت به گفت: «اختصاص سهمیه بنزین نوروزی در بحث بودجه‌ سال آینده مطرح شده است؛ بودجه هم که هنوز به تصویب نهایی مجلس نرسیده و قطعا شامل ایام نوروز ۹۹ نخواهد شد.»

ربیعی با تأکید بر این که همه آنچه در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، دولت موظف به اجرای آن است، افزود: «در صورت تصویب نهایی بودجه، تلاش دولت این خواهد بود که این سهمیه برای فرصتی مناسبت‌تر و ان‌شاءالله بعد از شکست کرونا مورد استفاده قرار گیرد.»

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با اشاره به تصویب اختصاص ۶۰ لیتر بنزین نوروزی در کمیسیون تلفیق مجلس گفته بود: «زمان واریز این سهمیه به کارت‌های سوخت به دولت واگذار شده است.»

این نماینده مجلس با بیان این که پیشنهاد اختصاص سهمیه بنزین نوروزی از سوی برخی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ‌سال ۹۹ مطرح شد، افزود: «پیشنهاد اولیه اختصاص بیش از ۶۰ لیتر بنزین نوروزی برای هر دستگاه خودرو بود اما در نهایت ۶۰ لیتر به تصویب رسید.»

با این حال، باید منتظر ماند و دید تا چه حد دولت می‌تواند با طرح‌های تشویقی و تنبیهی خود سفرهای نوروزی را کنترل کند؛ سفرهایی که این ‌بار بحرانی خواهند بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان