//
کدخبر: ۲۴۵۶۷۹ //

روحانی: مشکلات منطقه ناشی از مداخلات غیرقانونی آمریکاست

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران "طرح صلح هرمز" را با هدف برقراری صلح و امنیت در منطقه ارائه کرده است، گفت: همه مشکلات منطقه ما ناشی از مداخلات غلط و غیرقانونی آمریکا در مسائل این منطقه است.

روحانی: مشکلات منطقه ناشی از مداخلات غیرقانونی آمریکاست
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار وزیر امور خارجه اتریش، روابط  تهران و وین را بسیار خوب و دوستانه خواند و افزود: دو کشور ظرفیت‌های خوبی به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی برای همکاری دارند و امیدواریم اتریش در توسعه همکاری‌ها به فشارهای غیر قانونی و نادرست آمریکایی‌ها اعتنا نکند.

وی با بیان اینکه برجام و توافق هسته‌ای فقط تعلق به ایران، اروپا و یا کشورهای 1+5 ندارد، بلکه می‌تواند برای امنیت و صلح منطقه و جهان تأ‌ثیرگذار باشد، تصریح کرد: ما هنوز هم بر این باور هستیم که میتوانیم برجام و این توافق را حفظ کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای می‌توانست پایه خوبی برای ایجاد اعتماد جدید بین ما و غرب از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا باشد، گفت: ایران به سهم خود به این توافق متعهد بوده است.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به تحریم مواد غذایی و دارو از سوی آمریکا علیه مردم ایران در کنار تحریم‌های اقتصادی ایران، اظهارداشت: اِعمال این تحریم‌ها یک اقدام تروریستی است و انتظار داریم اتحادیه اروپا در این زمینه به وظیفه انسانی خود عمل کند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت منطقه ما باید توسط کشورهای خود این منطقه تأمین شود، گفت: امروز امنیت آبراهه‌های منطقه نسبت به گذشته کاهش یافته و بسیاری از کشورهای منطقه ما همچون یمن، عراق، سوریه و افغانستان در شرایط امنیتی مناسبی قرار ندارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران "طرح صلح هرمز" را با هدف برقراری صلح و امنیت در منطقه ارائه کرده و این طرح با استقبال روبرو شده است، تصریح کرد: همه مشکلات منطقه ما ناشی از مداخلات غلط و غیرقانونی آمریکا در مسائل این منطقه است.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: معتقدیم امنیت این منطقه در امنیت اروپا و همچنین امن بودن مسیر انرژی برای همه جهان و اروپا اهمیت دارد.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری‌های ایران و اتریش در زمینه‌های مختلف دو‌جانبه و منطقه‌ای بیش از پیش گسترش یابد و با سفر وزیر خارجه اتریش به ایران شاهد تحول مثبت در روابط دوجانبه و روابط با اتحادیه اروپا باشیم.

همچنین "الکساندر شالنبرگ" وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهور و صدر اعظم کشورش به رئیس‌جمهور ایران، روابط دو کشور را دوستانه و دیرینه توصیف کرد و بر تلاش برای توسعه و تعمیق این روابط در همه زمینه‌ها به‌ویژه روابط تجاری و اقتصادی تأکید کرد.

وی با اشاره به میزبانی وین از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5،  برجام و توافق هسته‌ای را نقطه عطفی در اعتماد‌سازی در منطقه و جهان عنوان کرد و افزود: حفظ برجام سیاست اصلی ما و اتحادیه اروپا است و برای آن همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

وزیر امور خارجه اتریش تأکید کرد: معتقدیم که برجام در حفظ آرامش و ثبات منطقه نقش مهمی دارد و حفظ آن ضروری است و همچنین ایران نقش مهمی برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه ایفا می‌کند.

شالنبرگ با اشاره به طرح" صلح هرمز" از سوی ایران برای برقراری صلح و آرامش درمنطقه و خلیج فارس گفت: از نظر ما  طرح صلح هرمز می‌تواند نقشه راه ایجاد صلح و ثبات در منطقه باشد و اتریش از این طرح که در جهت اعتماد‌سازی ارائه شده استقبال می‌کند و علاقه‌مند است نقش مثبت خود را در این پروسه ایفا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان