//
کدخبر: ۲۳۷۸۵۸ //

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس: فعال‌سازی "مکانیزم ماشه" برجام را از بین می‌برد

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فعال‌سازی مکانیزم ماشه برجام را از بین می‌برد، اظهار داشت: هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که این ۳ کشور اروپایی‌ بخواهند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کنند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس: فعال‌سازی "مکانیزم ماشه" برجام را از بین می‌برد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانیه 3 کشور اروپایی مبنی بر فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران، اظهار داشت: مکانیسم ماشه برای کشوری بوده که خلاف مفاد برجام به تعهدات خود عمل نکند؛ اما ایران در اجرای برجام علی‌رغم میل باطنی، به همه تعهداتش عمل کرده است و این اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند که به هیچ یک از تعهدات‌شان در برجام عمل نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا به‌خلاف موازین بین‌المللی از توافق برجام خارج شده و اروپایی‌ها هم به‌خلاف توافق برجام به تعهدات‌شان عمل نکردند، افزود: اما ایران به همه تعهداتش در برجام مطابق راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل کرده و به تعهداتش پایبند بوده است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس اظهار داشت: یکی از انتقاداتی که نسبت به تیم مذاکره‌کننده وارد بود، همین ابزار (مکانیزم ماشه) است که شرایطی را برای طرف‌های مقابل فراهم کرد تا اگر به اهداف خود نرسیدند، بتوانند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کنند.

رضایی یادآور شد: با توجه به اینکه فرانسه، انگلیس و آمریکا احتمال می‌دادند که روسیه و چین با آنها همراهی نکنند، لذا متن برجام را به‌گونه‌ای تنظیم و تدوین کردند که هر کدام از اعضای 1+5 می‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند و شرایط به قبل از برجام بازگردد.

نماینده خمین در مجلس با تأکید بر اینکه فعال‌سازی مکانیزم ماشه برجام را از بین می‌برد، ابراز کرد: هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که این 3 کشور اروپایی‌ بخواهند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کنند، بنابراین وزارت امور خارجه باید با تمام ظرفیت از حقوق ملت ایران دفاع کند و حقانیتش را به همه کشور‌ها نشان دهد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ایران گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای را مطابق مفاد برجام برداشته است، یعنی اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی خارج از برجام انجام نداده و گام‌هایی که تاکنون طراحی و عملیاتی شده، مطابق مفاد برجام بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۸۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان