//
کدخبر: ۲۲۷۸۲۵ //

ریابکوف: ایران در شرایط کنونی چاره‌ای جز کاستن از تعهدات هسته‌ای خود ندارد

دیپلمات ارشد روس در سخنانی در خصوص کاهش تعهدات برجامی ایران گفت، ایران در این شرایط چاره‌ای جز کاستن از تعهدات هسته‌ای خود ندارد.

ریابکوف: ایران در شرایط کنونی چاره‌ای جز کاستن از تعهدات هسته‌ای خود ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

«سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه چهارشنبه شب به وقت تهران در خصصو کاهش تعهدات ایران در برجام واکنش نشان داد.

 «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه گفت، ایران در شرایط باج خواهی، چاره ای جز کاهش تعهدات خود در توافق هسته‌ای ندارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «روسیه در جلسه کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک در "وین" در سطح معاون شرکت خواهد کرد، اما روی نتایج آن حساب باز نمی‌کند.»

ریابکوف به خبرنگاران گفت: «آشکارا باید بگویم که معتقدم این نشست به این شکل همیشه مورد نیاز است. البته دستور کار دشواری داریم و متاسفانه مدت زمان طولانی است که شاهد بهبود اوضاع نیستیم .متأسفانه از سوی کشورهای عضو این کمیسیون تلاش قابل توجهی را شاهد نیستیم.»

وی پیشتر نیز در واکنش به گام چهارم ایران در جهت کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، گفته بود که این گام‌ها قابل بازگشت هستند و با توجه به تحولات ماه‌های اخیر، تصمیم تازه ایران برای روسیه غافلگیرکننده نبوده است.

ریابکوف که با خبرگزاری «اینترفکس» صحبت می‌کرد، گفت: «اقداماتی که ایران برای کاهش تعهدات داوطلبانه به برجام اعلام کرد، برای روسیه غافلگیرکننده نبود.»

وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به گام چهارم برجامی ایران  گفت که این اقدام ایران در تناقض با پیمان «ان پی تی» و پروتکل الحاقی توافقات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نبوده است.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در  هفته ای گذشته اعلام کرد که تهران در گام چهارم کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، قصد دارد سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات زیرزمینی فردو را گازدهی کند. بر اساس برجام قرار بود این مرکز برای تولید رادیو ایزوتوپ‌های پایدار به کار گرفته شود و در آن غنی‌سازی اورانیوم انجام نشود. تصمیم تازه جمهوری اسلامی ایران ادامه روندی است که از اردیبهشت ماه امسال و در پاسخ به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و عدم تحقق وعده‌های کشورهای اروپایی در جبران آثار تحریم‌های آمریکا، آغاز شد.

ایران در گام‌های پیشین سقف غنای اورانیوم و سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین را لغو کرده و محدودیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه هسته‌ای را نیز کنار گذاشته بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۸۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان