//
کدخبر: ۲۳۱۶۸۰ //
علی لاریجانی:

سازمان برنامه و کمیسیون تلفیق تصمیمات دقیقی درباره بودجه شرکت‌های دولتی بگیرند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که باید سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق تصمیمات دقیقی درباره بودجه شرکت‌های دولتی بگیرند.

سازمان برنامه و کمیسیون تلفیق تصمیمات دقیقی درباره بودجه شرکت‌های دولتی بگیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس و بعد از قرائت گزارش رئیس دیوان محاسبات درباره بودجه شرکت‌های دولتی اظهار کرد: آقای عادل آذر کار پسندیده و خوبی را انجام دادند گزارش نشان می‌دهد حتما باید سازمان برنامه و کمیسیون تلفیق تصمیمات دقیقی درباره بودجه شرکت‌های دولتی بگیرند. پیشنهاداتی که در این گزارش داده شد خوب است.

وی همچنین با اشاره به موضوع بنزین در بودجه آینده گفت: بخشی از درآمدهای حاصل از فروش بنزین از توزیع در داخل کشور است اما ما بخشی از بنزین را صادر می کنیم که باید مابه التفاوت درآمدهای حاصل شده به عنوان منابع دولت محسوب شود. این همچون وضعیت نفت است. باید کمیسیون برنامه به این موضوع توجه کند سیاست کشور جلوگیری از خام فروشی است. اما فرآورده‌ها را می‌توانیم بفروشیم که باید فرآورده‌ها به عنوان درآمد حساب شوند این اشکالی است که به عنوان درآمد در بودجه نمی آید و باید حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار شفاف شدن مالیات شرکت‌های دولتی شد و گفت که باید مشخص شود چقدر منابعی که شرکت‌های دولتی به دست می‌آورند در بودجه می‌آید.

رئیس مجلس در پایان با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌ها گفت: گزارش مرکز پژش‌ها وجه دیگری از مواردی ضروری است که باید پیگیری شود ان‌شاءالله این موارد هم با دقت در کمیسیون تلفیق بررسی خواهند شد تا در زمان رسیدگی به بودجه اشکالات مرتفع شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۶۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان