//
کدخبر: ۲۲۶۸۹۴ //

مطالبه همه این است که اجازه داده نشود افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالاها اثر بگذارد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه همه این است که اجازه داده نشود افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالاها اثر بگذارد.

مطالبه همه این است که اجازه داده نشود افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالاها اثر بگذارد
به گزارش فرتاک نیوز،

برنامه «فرمول یک» شب گذشته (چهارشنبه) میزبان سیدعلی ادیانی نماینده مجلس بود. ادیانی در ابتدا در این باره که نماینده ای است که خیلی بیشتر از سایرین در صحن مجلس صحبت می کند، گفت: نماینده ها این حق را دارند در قالب فرصتی که برای خود ایجاد می کنند میکروفنشان را روشن کنند و این به فعالیت نماینده برمی‌گردد. همچنین این موضوع یک حضور ذهن قوی و خلاق می خواهد چون آنها باید اظهارنظر کنیم.

وی در این باره که آیا درست است از کل نمایندگان تنها ۳۰، ۴۰ نفر فعالیت می کنند، اظهار کرد: از ۲۹۰ نفر بعضا موثرین و جهت دهندگان که اثر کاری و نظارتی دارند ۱۰، ۲۰، ۳۰ و به تسامح ۵۰ نفر هستند که حرف می زنند. بنابراین رای مردم برای حضور در مجلس فرصت ایجاد می کند اما ظرفیت ایجاد نمی کند. ظرفیت قائل به شخص است و اکتسابی است. کسی که قدرت بیان نداشته باشد مسلط نباشد وقت نگذارد و از دستگاه ها اطلاعات لازم را برای اظهارنظر در صحن نداشته باشد، حرفی برای گفتن ندارد. نمایندگانی داریم که میکروفنشان در دو دوره یک بار هم روشن نشده است!

این نماینده مجلس یادآور شد: ما نمایندگانی داشتیم دو سه دوره نماینده بوده اند اما اظهارنظری نکرده اند. میکروفن که جلوی نماینده قرار دارد دکور نیست و ابزاری برای اظهارنظر درباره وضعیت مردم است تا اصلاح در امور دستگاه ها صورت بگیرد. مردم نماینده انتخاب می کنند که این کار را انجام بدهد. اما متاسفانه افرادی هستند که شاید دو دوره نماینده شده اند اما یک بار میکروفن مجلس برای اینکه اظهارنظر کنند باز نشده است. برای اظهارنظر هم یک وقت تاسیسی و وقت دیگر سهمیه ای است. هر نماینده در طول سال سهمیه ۷ دقیقه ای نطق دارد، با قرعه کشی دو ماه یک بار ۵ دقیقه نطق اضطراری و به همین شرایط ۲ دقیقه تذکر اضطراری دارد. بسیاری از نمایندگانی هستند که تا به حال از هیچ کدام این ها استفاده نکرده اند.

ادیانی در پاسخ به اینکه آیا تا به حال در مجلس خوابیده اید، گفت: تا به حال در صحن مجلس نخوابیده ام اما در دفتر کارم استراحت کرده ام. ما معمولا چون کار زیاد است صبح تا غروب مجلس هستیم و گهگاهی این وسط استراحتی کرده ام. صحن علنی مجلس اتاق جراحی قانون است و اگر جراح بخوابد سر مردم کلاه می رود و شش دانگ حواس نماینده باید به این مسائل باشد. مجلس رای داده بود بنزین گران نشود اما حضرات گفتند با نگاه حاکمیتی این تصمیم را گرفتیم.

وی درباره حواشی افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: برابر قانون دولت این حق را دارد در اصلاح قیمت اثرگذاری کند کما اینکه هر سال آب، گاز و برق گران می شود. در خصوص سوخت هم می تواند این کار را بکند فقط یک شرط دارد؛ با رعایت ملاحظات اجتماعی و سیاسی باید این کار را انجام دهد. مجلس رای استمزاجی داده بود که بنزین گران نشود اما توضیح حضرات این است که با نگاه حاکمیتی ما این تصمیم را گرفتیم. توجیه حضرات این است که نخواستیم افزایش قیمت بنزین از حالت محرمانگی بیرون بیاید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کاری که دولت انجام داد خلاف رویه خودش بوده است. دولت حقوق شهروندی نوشته است و دولت ها را مکلف کرد که کار غافلگیرانه انجام ندهند. اولین باری که در زمان مجلس هشتم بنزین گران شد، کل مجلس و دولت و ناوگان حمل و نقل کشور از دو ماه قبل جلسات گذاشتیم و همه توجیه شدند. یک ماهی هم پول در حساب مردم خوابیده بود، واریز کردند و حق برداشت نداشتند. اما حالا حضرات توجیه دارند ما نخواستیم از حالت محرمانگی بیرون بیاید. در حالی که زمان دولت احمدی نژاد هم که همه پای کار آمدند باز اتفاقاتی افتاد.

ادیانی بیان کرد: در صحبت های مقام معظم رهبری در درس خارج فقه نیز اشاره شده بود همه دستگاه ها باید کنار هم قرار بگیرند تا هزینه های برآمده از این طرح را کاهش دهند. مطالبه همه همین بود که اجازه ندهند افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالاها اثر بگذارد. کمیسیون های مختلف دست به دست هم دادند ورود کردند جلساتی گذاشتند و کمیسیون ها مملو از کارشناسان بود تا ما بتوانیم اجازه نرم افزاری را برای افزایش کالاهای دیگر مسدود کنیم و دستگاه های اجرایی حق ندارند اذن افزایش قیمت بدهند دستورات سابق هم مثل قبل است. نگرانی مردم به حق است چون در گذشته دوستان وعده هایی دادند که محقق نشد.

وی ادامه داد: نکته دوم نظارت جدی همه دستگاه ها است. بسیج مستضعفین و اصناف وارد شده اند و در بازار و سراسر کشور ورود می کنند. اراده و عزم ملی بر این است که این اتفاق درست بیفتد و در هفته ای که می آید نمایندگان باید برای سرکشی در حوزه های انتخابی خودشان باشند. مجلس این هفته برای نظارت جدی اقدام می کند و نیاز نرم افزاری را با دو سه فوریت برطرف می کند. مسئولان هم باید قوی تر و مستحکم تر نظارت کنند و مانع افزایش قیمت شوند. همه دستگاه ها باید کمک کنند و در این تردیدی نیست. نگرانی مردم به حق است چون تجربه های گذشته بعضا خلاف این را ثابت کرده است و دوستان وعده هایی دادند که محقق نشد.

ادیانی در بخش دیگری از سخنانش درباره سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که به ما رسیده و بررسی هایی که شده سازمان خصوصی سازی در واگذاری ها انحرافاتی داشته است. تقاضای تحقیق و تفحص شد که در کمیسیون اقتصاد و صحن علنی تصویب شد و ما در سازمان مستقر شدیم. کمتر از ۱۰ روز از حضور هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گذشت که رییس آن سازمان را بازداشت کردند. اگر نماینده ای یک فرغون آسفالت در کوچه ای بریزد از نماینده اثرگذار در مجلس بیشتر تحسین می شود.

وی تاکید کرد: همچنین ما طراح تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان بودیم که تصویب شد و دستگاه قضا هم ورود کرد و ۱۲ هزار میلیارد تومان برگشت و افراد خاطی زندان هستند و احکامی برای آنها صادر شده است. اگر واقعا منتخبین مردم از ظرفیت های قانونی نظارتی تذکر سوال استیضاح استفاده کنند اوضاع بهتر خواهد بود. اما متاسفانه اگر نماینده ای یک فرغون آسفالت در کوچه ای بریزد بیشتر به به و چه چه خواهد شنید و اگر نماینده در مجلس اثرگذار باشد خیلی بهایی ندارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مشکل کشور ما این است که ما حزب نداریم، تاکید کرد: وقتی ما انتخابات را در کشورمان پذیرفتیم، باید لوازم انتخابات را بپذیریم. یکی از تجربه های عقلی بشر تحزب است اما در کشور مغفول است ما ۲۵۰ تا حزب داریم که فقط زمان انتخابات مثل قارچ سبز می شوند و فعالیت جناحی می کنند اما حزب به معنای واقعی در کشور ما کارکرد ندارد. مطمئنم نگاه همه مسئولان تسریع وصل شدن اینترنت است .

ادیانی در پاسخ به اینکه آیا می دانید اینترنت چه زمانی وصل می شود، گفت: قطعی اینترنت مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، زمان دقیق وصل شدن آن را نمی دانم اما مطمئنم نوع نگاه همه مسئولان تسریع این قصه است.

وی که در اینستاگرام، توئیتر و تلگرام فعالیت می کند، درباره اینکه چرا در دو پیام رسانی که فیلتر هستند، حضور دارد، گفت: فیلتر به حکم دستگاه قضا وجاهت قانونی پیدا می کند و بنا به مصالحی به لحاظ عقلایی در همه کشورها همین طور است. من نمی خواهم از این کارم دفاع کنم اما آیا پلیس می تواند از چراغ قرمز عبور کند؟ این به حکم اضطرار است.

این نماینده مجلس یادآور شد: در همین راستا از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوال کردم چرا آقای آذری جهرمی چرا خلاف برنامه ششم و سیاست های ابلاغی شبکه ملی اطلاعات که با تکیه بر داده های داخلی باشد راه نینداختید؟ دیروز هم از آقای صالحی وزیر ارشاد سوال کردم. بخش سخت افزاری شبکه ملی اطلاعات به دست وزارت ارتباطات و بخش نرم افزاری به عهده صداوسیما، سازمان تبلیغات با محوریت وزارت ارشاد است.

وی همچنین با تمجید از حضور تیم نساجی در لیگ برتر از استانداردسازی استادیوم شهید وطنی خبر داد و آن را یکی از بهترین ها در کشور خواند. ادیانی با بیان اینکه جوان گرایی به معنای پیرزدایی وکنار زدن تجربه ها نیست بلکه استفاده از جوان پخته کارآمد است.

وی به این سوال که آیا شرایط مردم بهتر خواهد شد، پاسخ مثبت داد و گفت: ما ظرفیت ها و فرصت های فوق العاده ای در کشور داریم و از معدود کشورهایی هستیم که با تکیه بر داشته های خودمان روی پا ایستاده ایم و ۴۰ سال در برابر تحریم وحشی ترین دشمن مقابله کرده ایم. اگر مبنا را بر مدیریت جهادی و دلسوزانه و بسیجی قرار بدهیم نه مدیریت لیبرالی که چشمش به آن سوی آب است، تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

ادیانی تاکید کرد: چرا بنزین جزو تحریم ها نیست؟ دشمن بنزین را در سال ۹۶ تحریم کرد و پتروشیمی مطرح شد و با تکیه بر جوانان و همت و ظرفیت سپاه پاسداران و کمک دولت ها ما پالایشگاه صد در صد ایرانی ستاره خلیج فارس را تاسیس کردیم و یورو ۵ تولید می کنیم و اگر صرفه جویی کنیم می توانیم صادر هم داشته باشیم. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۸۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان