//
کدخبر: ۲۲۴۷۴۰ //

سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت/اقدام مشکوک بازرس آژانس در سایت هسته‌ای نطنز

حوزه سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت/اقدام مشکوک بازرس آژانس در سایت هسته‌ای نطنز
به گزارش فرتاک نیوز،

سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه سیاست خارجی در طول هفته‌ای که گذشت اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

 

ارائه جزئیات جدید از اقدام مشکوک بازرس آژانس در سایت هسته‌ای نطنز از سوی غریب آبادی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل، پس از شرکت در جلسه غیر علنی شورای حکام آژانس برای بررسی یک موضوع پادمانی و همچنین وضعیت یکی از بازرسان آژانس در ایران، طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران، ضمن تشریح ابعاد جدیدی از این ماجرا، از برگزاری این نشست برای بررسی دو موضوع عادی که به هیچ وجه وصف فوری ندارند، انتقاد کرد و گفت: این موضوع، مورد انتقاد برخی کشور‌های دیگر نیز قرار گرفت.

ظریف در نشست وزرای امور خارجه «اکو» شرکت خواهد کرد

 وزیر امور خارجه کشورمان در بیست و چهارمین نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی «اکو» که شنبه ۱۸ آبان در آنتالیای ترکیه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

 

توضیحات غریب‌آبادی درباره ممانعت از ورود بازرس آژانس به تأسیسات نطنز

 غریب‌آبادی درخصوص ممانعت از ورود بازرس آژانس به تأسیسات نطنز گفت:وقتی بازرس در تأسیسات نطنز بود دتکتور‌های (تجهیزات کنترلی) ما شناسایی کردند که این بازرس می‌تواند مواد خطرناک به همراه داشته باشد، با توجه به سوابق خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ما، به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی امنیت ملی و ایمنی و امنیت تأسیسات هسته‌ای را مورد مصالحه قرار نخواهیم داد.

 

ماجرای ممانعت از ورود یکی از بازرسان آژانس به سایت هسته‌ای نطنز

 هفته گذشته مسئولین سازمان انرژی اتمی ایران از ورود یکی از بازرسان آژانس به سایت غنی سازی نطنز جلوگیری کردند. علت این اقدام ایران نگرانی از احتمال همراه داشتن مواد مشکوک بوده است.

 

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در فردو حضور دارند/ فرآیند گازدهی به سانتریفیوژ‌های فعال در چند ساعت آینده کاملا انجام می‌شود

 سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسان آژانس در فردو حضور دارند و باید اطلاعات طراحی را به آژانس بدهیم و تحت نظر آن‌ها باشد که آن‌ها اقداماتی که انجام می‌شود را راستی‌آزمایی کنند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به توافق ناقص نیروهای وابسته به اشغالگران و دولت مستعفی یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به امضای سند توافق ریاض میان بعضی از گروههای جنوب یمن با منصور هادی واکنش نشان داد.

 

اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی سازمان انرژی اتمی آغاز شد

 سازمان انرژی اتمی اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای را از صبح امروز آغاز کرد.

 

اروپا به تعهدات خود پایبند باشد تا ما نیز بازگردیم

 ظریف در توییتر خود نوشت:راه حلی آسان برای ایالات متحده و تروئیکای اروپا: به تعهدات خود پایبند باشید، ما این مسیر را بر خواهیم گشت.

 

برنامه گازدهی به ماشین‌های تاسیسات فردو به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید

 سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین گفت: پس از اعلام رئیس محترم جمهور و دستور ایشان به سازمان انرژی اتمی برای آغاز گازدهی در تاسیسات فردو، این مراتب طی نامه‌ای به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید.

 

دولت آمریکا نمی‌تواند با تحریم ها، جای جلاد و قربانی را عوض کند

 موسوی گفت: دولت آمریکا نمی‌تواند با لفاظی‌ها جنایاتی را که از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و بعد از آن با دزدی، غارت، قتل و تروریسم اقتصادی در حق ملت ایران روا داشته پنهان کرده و جای جلاد و قربانی را عوض نماید.

 

ادعای درخواست «ایجاد بخش خدمات کنسولی آمریکا در سفارت سوئیس در تهران» تکذیب شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای منتشره در روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی مبنی بر اینکه ایران خواستار ایجاد یک بخش خدمات کنسولی آمریکا در سفارت سوئیس در تهران شده است را به شدت تکذیب کرد.

 

برخی از اقدامات انجام شده در گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای، قابل برگشت نیستند

 رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: برخی از اقدامات انجام شده در گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای، قابل برگشت نیستند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی: ظرف دو ماه به ۸ هزار و ۶۰۰ سوی عملیاتی رسیده‌ایم

 رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹۰ دستگاه ماشین سانتریفیوژ جدید در سالن S8 مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نظنز فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۵ نوع مدل ماشین جدید در این سالن بکارگیری شده‌اند.

 

۳ ماشین سانتریفیوژ جدید در مجتمع غنی‌سازی «شهید احمدی روشن» نطنز به نمایش درآمد

 رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان بازدید از ماشین‌های سانتریفیوژ مجتمع شهید احمدی روشن گفت: در گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای، ۲ هزار و ۶۶۰ سو ظرفیت عملیاتی به مجتمع غنی‌سازی نطنز اضافه شده است.

 

نصب ۱۵ سانتریفیوژ نسل جدید در نطنز/ ۱۰ برابر شدن تولید روزانه اورانیوم

 رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تعداد سانتریفیوژ‌هایی که طی دو ماه در سایت هسته‌ای نطنز نصب شده قریب به ۱۵ سانتریفیوژ نسل جدید است که این امر یک دستاورد عظیم محسوب می‌شود.

 

اوضاع در اطراف کنسولگری ایران در کربلا عادی است

 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا از بازگشت اوضاع به حالت عادی در حوالی این کنسولگری خبر داد.

 

صالحی امروز از مجتمع غنی‌سازی «شهید احمدی روشن» نطنز بازدید می‌کند

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی امروز دوشنبه ۱۳ آبان با حضور در مجتمع غنی‌سازی شهید «مصطفی احمدی‌ر‌وشن» نطنز، از این مجتمع بازدید می‌کند.

توضیح سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حواشی حضور امروز وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی

 اهتمام و احترام جناب آقای ظریف به قوه مقننه و نمایندگان ملت در تاریخ وزارت خارجه کشور بی سابقه است.

 

صهیونیسم بین‌الملل درصدد ایجاد بحران داخلی در کشور‌های محور مقاومت است

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حوادث داخلی برخی کشور‌های محور مقاومت، گفت: تقویت، اقتدار و پیشرفت محور مقاومت باعث شده است صهیونیسم بین‌الملل به فکر بیفتد تا این کشورها را دچار بحران داخلی کند و مانع از پیشرفت آن‌ها شود.

 

شاید «ابوبکر البغدادی» در یکی از ایالت‌های آمریکا یا کشورهای اروپایی در حال استراحت است

 کارشناس مسائل منطقه شاید هم اکنون البغدادی در یکی از ایالت‌های آمریکا و یا یکی از کشورهای اروپایی در حال استراحت باشد، گفت: اخیراً رئیس ستاد کل ارتش آمریکا گفت من اطلاعی ندارم این مواردی را که آقای ترامپ می‌گوید از کجا آورده است و تنها بر اساس اسناد رسانه‌ای نمی‌توان به واقعیت‌ها پی برد.

 

تائید ارسال نامه روحانی برای سران شورای همکاری خلیج فارس و عراق

 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پس از ارائه " پویش صلح هرمز " توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایشان متن کامل آن را برای سران کشور‌های یاد شده ارسال کرد و در آن خواستار تشریک مساعی همه آن‌ها در پردازش و اجرای آن شدند.

 

دیپلماسی قلدرمآبانه آمریکا به یک معضل جهانی تبدیل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم بخش عمرانی ایران توسط آمریکا اظهار داشت: اینگونه اقدامات نشانه ضعف و ناکارآمدی این کشور در دیپلماسی است.

 

عراقچی وارد مسکو شد

 معاون سیاسی وزیر امورخارجه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه با عنوان «انرژی هسته‌ای- خلع سلاح و عدم اشاعه» وارد روسیه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان