//
کدخبر: ۲۲۲۷۰۶ //

مجلس نمایندگان آمریکا برای ادامه تحقیقات استیضاح ترامپ رای‌گیری می‌کند

مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه آینده برای رسمیت بخشیدن به ادامه تحقیقات استیضاح ترامپ رای‌گیری می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا برای ادامه تحقیقات استیضاح ترامپ رای‌گیری می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

تارنمای خبری آکسیوس گزارش داد «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه تایید کرد که این مجلس پنجشنبه این هفته برای قطعنامه‌ای رای‌گیری می‌کند که به ادامه تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور رسمیت می‌بخشد.

ترامپ و سیاست‌مداران حامی او تحقیقات جاری در مجلس نمایندگان آمریکا را غیرقانونی دانسته‌اند و استدلال آن‌ها این است که این تحقیقات بدون رای‌گیری از همه اعضای این مجلس در کمیته‌های تخصصی انجام می‌شود.

پلوسی و دمکرات‌های مجلس نمایندگان این ادعا را بی‌اساس دانسته‌اند؛ با این حال، پلوسی در نامه‌ای به دمکرات‌ها گفته است برای ادامه این تحقیقات رای‌گیری در صحن این مجلس برگزار می‌شود تا شبهه‌ای در پیشگیری از اجرای عدالت توسط دولت ترامپ نباشد.

دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دولت ترامپ را متهم به عدم ارائه اسناد مورد درخواست این مجلس، جلوگیری از شهادت دادن شاهدان، بی‌احترامی به احضاریه‌های کنگره و پیشگیری از اقدامات مجلس نمایندگان می‌کنند.

انتشار محتوای تماس تلفنی ترامپ و رئیس جمهوری اوکراین، دموکرات‌های مجلس نمایندگان را بر آن داشته تا در مورد امکان استیضاح ترامپ به اتهام سوء استفاده از قدرت، تحقیقاتی را آغاز کنند.

ترامپ پیشتر در توئیت هایی، رسانه‌های خبری این کشور را متهم کرد که برای حمایت از بایدن و پسرش، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون بسیاری از مقام‌های دولت ترامپ از جمله «مایک پمپئو» وزیر خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع و «ریک پری» وزیر انرژی او را احضار کرده است.

پمپئو با رد درخواست مجلس نمایندگان، اعضای دموکرات این مجلس را به قلدری متهم کرد.

کنگره آمریکا بر اساس قانون اساسی این کشور اجازه دارد که رئیس جمهوری را پیش از به پایان رسیدن دوره چهار ساله از کار برکنار کند، به شرطی که به اعضای کنگره ثابت شود رئیس‌جمهوری به یکی از این موارد شامل خیانت، رشوه و سوء استفاده از قدرت متهم است.

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً اعلام کرد که کنگره بدنبال دسترسی به تماس‌های تلفنی ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و سایر رهبران جهان است.

به نظر می رسد تحرکات ترامپ در حوزه سیاست خارجی آنچنان هنجارشکنانه بوده که کنگره چنین درخواستی را ارائه کرده است. شیف دلیل این درخواست را نگرانی از احتمال به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا عنوان کرده است.

برای حذف ترامپ از قدرت، ۶۷ نفر از یکصد عضو سنا باید به گناهکاری او رای دهند.

جمهوریخواهان ۵۳ کرسی در سنا دارند که این تعداد برای دموکرات ها ۴۵ کرسی است. همچنین دو نماینده مستقل در این مجلس حضور دارند که به طور معمول موافق با دموکراتها رای می‌دهند.

«جف فلیک» سناتور جمهوریخواه پیشین آمریکا هفته گذشته گفت که دستکم ۳۵ سناتور جمهوریخواه در صورت برخورداری از رای مخفی، به استیضاح ترامپ رای می‌دهند.

تاکنون ۲۱۸ تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که ۴۳۵ کرسی دارد، نیز به صورت علنی اعلام کرده‌اند که خواستار نوعی استیضاح برای ترامپ هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۷۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان