//
کدخبر: ۲۲۳۲۹۶ //

ایمن‌سازی و دفاع در برابر تهدیدات دشمن مهم‌ترین برنامه پدافند غیرعامل است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برنامه‌های پدافند غیرعامل برای مقابله با آسیب‌های دشمن گفت: پدافند غیرعامل تلاش می‌کند ضمن کشف آسیب و ایمن‌سازی و رزمایش هم پا با دفاع تهدیدات دشمن را خنثی کند.

ایمن‌سازی و دفاع در برابر تهدیدات دشمن مهم‌ترین برنامه پدافند غیرعامل است
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار غلامرضا جلالی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: 17 رشته دانشگاهی توسط سازمان پدافند غیرعامل در 5 دانشگاه تدریس می‌شود و این رشته‌ها به‌وسیله کنکور دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: برای همه وزیران حداقل دو بار به‌صورت ویژه بحث‌هایی در زمینهٔ پدافند غیرعامل مطرح‌ شده است و در لایه دوم برای مدیران دستگاه‌ها نیز کارگاه آموزشی برگزار شده است و با اهمیت پدافند غیرعامل آشنا شدند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: باید پدافند را در حوزه‌ای خاص برای مدیران تبیین کنیم، احساس می‌کنیم فهم متوسط و نسبتی نسبت به اهمیت این موضوع ایجاد شده است.

جلالی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل تصریح کرد: ماده 58 قانون برنامه ششم تأکید کرده است که همه دستگاه‌ها باید با پدافند غیرعامل آشنا شده و آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی افزود: کشورمان 8 سال جنگ کرده است و علی‌رغم این موضوع خلأهای قانونی زیادی وجود دارد، آخرین قانونی که داریم برای سال 1337 است که 60 سال از آن گذشته است، دولت تلاش کرده است پدافند غیرعامل با مدیریت بحران ادغام شود و خلأ قانونی در زمینهٔ پدافند غیرعامل وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: یکی از اقداماتی که پدافند غیرعامل انجام می‌دهد این است که تلاش می‌شود پیش از وقوع حادثه هشدار دهیم، امسال 120 مانور در زمینهٔ سایبری و در زمینهٔ‌های انرژی و گاز و نفت نیز مانور برگزار کردیم.

جلالی با اشاره به برنامه‌های پدافند غیرعامل برای مقابله با آسیب‌های دشمن خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل تلاش می‌کند ضمن کشف آسیب و ایمن‌سازی و رزمایش هم پا با دفاع، تهدیدات دشمن را خنثی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان