//
کدخبر: ۲۱۸۶۳۵ //

میرزاده: کمیسیون آموزش پیگیر آزادی دانشمند ایرانی دربند آمریکا است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور خانواده مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در بند آمریکا در جلسه این کمیسیون گفت که سه نامه به روسای قوای مجریه و قضاییه و وزیر علوم برای پیگیری بازگشت این استاد دانشگاه ارسال خواهد شد.

میرزاده: کمیسیون آموزش پیگیر آزادی دانشمند ایرانی دربند آمریکا است
به گزارش فرتاک نیوز،

میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه وزیر علوم به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ داد.

وی توضیح داد: اولین سوال را آقای پوربافرانی نماینده نایین درباره عملکرد کمیسیون موارد خاص مطرح کرد و اینکه کار آن ها  بر اساس ضوابط مشخص نیست ، بعد از توضیحات وزیر  قرار شد این نماینده مدارک و مستندات خود را ظرف دو هفته آینده به وزارت علوم ارائه کند تا در صورت بروز اقدام خلاف قانونی رسیدگی های لازم صورت گیرد.

میرزاده با اشاره به سوال حسینی کیا نماینده سنقر  گفت: این سوال درباره ضوابط تغییر و انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها مشخصا مواردی در خصوص رؤسای دانشگاه‎‌های استان کرمانشاه بود که در نهایت دو هفته اراائه مستندات زمان داده شد.

وی گفت که همتی نماینده سمنان نیز از طرح سئوال خود از وزیر علوم انصراف داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور خانواده مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در بند آمریکا در جلسه این گفت که طبق توضیحات ارائه شدت این دانشمند برای فرصت مطالعاتی به آمریکا رفته که با وجود وضعیت جسمی نامساعد اجازه بازگشت او به کشور از طرف دولت آمریکا داده نمی‎شود و این دانشمند ایرانی بدون هیچ دلیل خاصی در بازداشت قرار دارد.

وی‌ در پایان گفت که این دانشمند ایرانی به منظور فرصت مطالعاتی بیش از یک سال است که در آمریکا حضور دارد و اجازه بازگشت به کشور را ندارد لذا در این جلسه سه نامه برای ارسال به رؤسای قوه قضاییه، مجریه و وزیر علوم تدوین شد تا پیگیر بازگشت این استاد دانشگاه به کشور باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۶۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان