//
کدخبر: ۲۱۵۰۲۰ //

نامه نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس درباره شفافیت آرا

نماینده مردم محلات در مجلس از نامه جمعی از نمایندگان به هیئت رئیسه درباره شفافیت آرا نمایندگان خبر داد.

 نامه نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس درباره شفافیت آرا
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت:نمایندگان  در راستای انجام وظایف نمایندگی که مردم به آنها تفویض کرده‌اند انجام وظیفه می‌کنند. بنابراین مردم باید از رأی نماینده خود به طرح‌ها و لوایح و همچنین فعالیت‌های آن در مجلس آگاه باشند.

وی با بیان اینکه چرا مردم نباید نظر نماینده خود را درباره لوایح و طرح‌ها بدانند؟، افزود:حتماً نماینده بر اساس منطق  و استدلال خود رأی می‌دهد که باید پاسخگوی تصمیم خود باشد و اگر رای یک نماینده بر این اساس نیست باید نگران باشد زیرا قطعاً قدرت دفاع هم نخواهد داشت.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورها آرا نمایندگان پارلمان به صورت شفاف منتشر می‌شود اضافه کرد: حق مردم این است که از آرای وکلای خود آگاه شوند.

حجت الاسلام سلیمی یادآور شد: دو فوریتی طرح شفافیت آرا بیش از 174 امضا داشت اما 59 نفر به آن رأی دادند؛ در همین باره باید آرای نمایندگان منتشر شود تا مردم بفهمند چه کسانی چنین طرحی را امضا کرده‌اند و سپس زیر امضاهایشان زده‌اند و اگر مردم این را بفهمند که نمایندشان بدون استدلال و منطق به طرحی و با لایحه‌ای رأی داده، دیگر به وی رأی نمی‌دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه خواست افکار عمومی، شفافیت است، ادامه داد: اینکه عده‌ای از نمایندگان مجلس به مردم بگویند شما حق ندارید آرا را بدانید توهین به مردم است؛ شفافیت حق مردم است.

حجت‌الاسلام سلیمی اظهارداشت: جمعی از نمایندگان نامه‌ای را به هیئت رئیسه مجلس داده‌اند که در آن خواستار اجرای شفافیت آرا در مورد نمایندگانی که این طرح را امضا کرده‌اند شده‌ایم تا مردم بدانند کیفیت رأی آنها چگونه است؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۰۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان